Debat 1MDB bukti kejantanan Arul, Tony Pua

Debat 1MDB bukti kejantanan Arul, Tony Pua
Debat terbuka mampu membuktikan keberaniaan kedua-duanya di samping merungkaikan segala persoalan berkenaan 1MDB.

Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi membidas Tony Pua kerana berdolak-dalih dalam isu berdebat secara terbuka dengan Presiden dan juga Pegarah Eksekutif Kumpulan 1MDB, Arul Kanda.

Timbalan Perdana Menteri berkata, Tony Pua cuba memutar belit apabila meletakkan syarat pula kepada Arul jika mahu meneruskan debat itu.

“Tapi Tony Pua pula tak nak debat, nak soal sahaja. Terima cabaran dengan baik dan saya yakin Arul akan jawab dengan baik.

“Jangan putar belitkan seolah-olah dia (Pua) sebagai Ahli Parlimen terlalu rendah tarafnya dengan lain-lain kedudukan,” katanya pada sidang media selepas meghadiri Mesyuarat High Level Commitee (HLC) di Putra Perdana pada Isnin.

Zahid berkata, beliau menyambut baik cadangan debat 1MDB antara Pua dan Arul diadakan secara terbuka dan secara langsung.

Katanya, debat secara terbuka juga dapat menunjukkan keberanian dan kejantanan kedua-dua pihak.

“Saya harap ia dapat menjernihkan fakta-fakta yang keruh dan pencerahan yang dilakukan oleh Arul untuk memberi gambaran yang sebenar bukannya memesongkan fakta.

“Saya harap perbahasan dapat dibuat secara terbuka dan secara langsung, maka keberanian dan kejantanan akan terserlah.

“Tak ada masalah (RMT siar secara langsung). Saya waktu muda pun berani, tapi janganlah kenakan syarat itu dan ini,” katanya.

Beliau turut memuji tindakan Arul yang telah menarik semula syarat yang dikenakan kepada Tony Pua sebagai syarat untuk berdebat.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers