Tugas moral ahli parlimen sokong undi tak percaya

Tugas moral ahli parlimen sokong undi tak percaya
Walaupun Pas memilih untuk berkecuali, Pakatan Harapan akan meneruskan menolak Bajet 2016 dan usul undi tidak percaya.

Pakatan Harapan mengingatkan Pas bahawa menolak Bajet 2016 dan menyokong undi tidak percaya terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak merupakan tanggungjawab moral ahli parlimen Malaysia.

Majlis Presiden Pakatan Harapan dalam kenyataan media menegaskan, semua ahli parlimen perlu menyokong undi berkenaan kerana kepimpinan Perdana Menteri terbukti dibelenggu skandal demi skandal.

“Ini termasuk 1MDB dan derma politik yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri yang membawa kemudaratan kepada negara dan rakyat,” katanya menerusi kenyataan media.

Kenyataan Majlis Presiden Pakatan Harapan bagi membalas kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang dilaporkan berkata Ahli Parlimen Pas akan berkecuali dalam undian menolak Bajet 2016 dan usul undi tidak percaya.

“Pakatan Harapan tetap dengan pendirian untuk menolak Bajet 2016 dan meneruskan undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri.

“Kedua-dua perkara ini adalah tanggungjawab ahli parlimen yang mewakili rakyat Malaysia,” kata Majlis Presiden Pakatan Harapan.

Kenyataan itu dikeluarkan oleh Presiden PKR, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan Presiden Amanah, Mohamad Sabu.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers