Kementerian akan siasat ‘aksi mengejut’ dua pelajar

Kementerian akan siasat ‘aksi mengejut’ dua pelajar
Kementerian Pendidikan belum lagi dapat mengenal pasti lokasi video pelajar berpeluk dan bercium itu dirakamkan.

Kementerian Pendidikan akan menyiasat perbuatan seorang pelajar perempuan memeluk seorang pelajar lelaki dipercayai kekasihnya yang memakai uniform sekolah.

Rakaman video 15 saat itu tersebar luas di laman sosial sejak semalam dan mendapat kritikan pelbagai pihak.

Timbalan Menterinya, P.Kamalanathan berkata, beliau kecewa dengan tindak tanduk pelajar itu walaupun beliau secara rasmi belum melihat video berkenaan.

“Saya mendengar mengenainya dari seorang sumber dan saya fikir saya perlu melihatnya segera bagi memudahkan siasatan,” katanya yang dipetik daripada Bernama.

Kamalanathan berkata, setakat ini, pihaknya belum lagi dapat mengenal pasti lokasi video itu dirakamkan dan berharap orang ramai yang mempunyai maklumat, tampil ke hadapan memaklumkannya kepada kementerian.

“Hanya selepas itu kita tahu jenis tindakan yang akan diambil terhadap mereka,” kata anggota Parlimen Hulu Selangor itu.

Video yang menunjukkan kedua-dua pelajar itu berpeluk dan bercium, dipercayai dirakam oleh pelajar lain di sebuah sekolah menengah namun tidak dinyatakan tarikh aksi dirakam dan lokasi sekolah yang terlibat.

Kamalanathan berkata, insiden itu berlaku berkemungkinan disebabkan anak-anak terlalu terdedah dengan pelbagai perkara termasuk suasana kehidupan yang berlainan.

“Apabila hidup dalam suasana yang berlainan dari zaman dahulu, ibu bapa perlu membimbing anak-anak mereka dengan baik dan membimbing itu bukan sahaja tanggungjawab guru, malah semua pihak,” tambahnya.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers