Tiada kesalahan dilakukan Najib – menteri

Tiada kesalahan dilakukan Najib – menteri
Perdana Menteri tidak melanggar peraturan mengikut undang-undang perbankan dan kewangan negara seperti yang didakwa Tun Dr Mahathir Mohamad.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak melakukan apa-apa kesalahan dan melanggar undang-undang perbankan dan kewangan negara seperti yang didakwa Tun Dr Mahathir Mohamad.

Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak berkata, Dr Mahathir perlu mengemukakan asas kepada pertuduhan yang dilemparkan terhadap Najib.

“Saya pun tidak faham asas kepada pandangan Tun Dr Mahathir. Saya rasakan tidak ada. Saya tak nampak apa-apa yang telah dilanggar oleh Perdana Menteri dalam hal ini.

“Pada saya Tun Dr Mahathir membuat kenyataan sedemikian dan sudah tentulah beliau harus mengemukakan asas-asas tuduhan tersebut. Tidak ada kesalahan yang dilakukan oleh Perdana Menteri dan tidak berbangkit soal beliau itu harus didakwa atau tidak,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas merasmikan Seminar Antarabangsa Linguistik dan Pembudayaan Bahasa Melayu ke-9 di Universiti Putra Malaysia pada Selasa.

Dr Mahathir menerusi blognya mendakwa Perdana Menteri yang seharusnya didakwa kerana mensabotaj sistem perbankan dan kewangan negara bukannya pemberi maklumat Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dan peguamnya Matthias Chang.

Beliau berkata, mereka yang menubuhkan dana pelaburan negara 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan pengurusannya adalah pihak yang mensabotaj negara ini, yang mempunyai rekod pengurusan kewangan dan sistem perbankan yang baik.

Menurut Salleh, apa yang dinyatakan oleh Dr Mahathir hanya merupakan kenyataan politik.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers