CCTV rakam cubaan ragut lelaki bermotosikal

CCTV rakam cubaan ragut lelaki bermotosikal
Kejadian berlaku pada 31 Oktober lalu di hadapan rumah mangsa apabila dua lelaki menaiki sebuah motorsikal gagal meragut beg tangan seorang wanita.

Seorang pengguna Facebook berkongsi pengalaman apabila anak perempuannya hampir menjadi mangsa ragut dua lelaki dalam kejadian yang berlaku di hadapan rumahnya pada 31 Oktober lalu.

Menulis pada ruangan status di Facebook, Janice Lim menceritakan, semasa kejadian jam 8 malam itu, dia bersama anaknya baru sahaja pulang ke rumah dan meletakkan kenderaan di luar pintu pagar.

Katanya, sejurus keluar dari kereta, anaknya yang mahu membuka pintu pagar rumah sambil ditangannya memegang beg tangan telah didatangi seorang lelaki yang sebelum itu dilihat menaiki motosikal bersama seorang lagi rakannya.

“Lelaki itu telah menarik beg tangan anak saya tetapi dengan tenaga yang kuat pegangannya itu tidak terlepas.

“Melihatkan tindakan lelaki itu gagal, rakannya kemudian telah memberhentikan motosikal lalu menerpa ke arah anak saya dan turut melakukan perkara sama, namun tindakannya itu turut gagal,” katanya.

Jenice menambah, suaminya yang menyedari kejadian berkenaan telah menjerit dari dalam rumah membuatkan kedua-dua suspek melarikan diri.

Dia menjelaskan, tujuan video itu dimuat naik ke Facebooknya adalah bagi memberi peringatan kepada rakan-rakan di media sosial agar sentiasa berwaspada dalam setiap pergerakan.




Dear friends wanted to share an incident that happened in front of my house ard 8pm tonite. We just returned home when 2 guys on a motorbike tried to snatch my daughter bag. My spirited girl fought back n held on to her bag. When the 1st attempt failed the 2nd guy tried to snatch again. Luckily hubby heard our shouts n ran out that's when the 2guys realised they were outnumbered n rode off. M sharing the video to all to be alert at all times. Do ensure that the coast is clear b4 u get down from car. Stay safe n be alert!
Posted by Janice Lim on Saturday, October 31, 2015

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers