Ajay Devgan Rayu Sanjay Dutt Diberi Pengampunan

India, Bollywood, Artis India, Ajay Devgan, Rayu, Sanjay Dutt, Diberi, Pengampunan


MUMBAI, 29 MAC 2013: Ketika ini, penyokong Sanjay Dutt sedang melakukan apa yang termampu
untuk memastikan aktor Bollywood hebat itu untuk tidak menghabiskan tempoh tiga tahun di penjara. Salah seorang daripadanya ialah Ajay Devgan yang juga suami kepada Kajol.

Mahkamah Tinggi sebelum ini telah menetapkan hukuman penjara selama 5 tahun buat Sanjay, namun dia telah pun menjalani hukuman tersebut selama 18 bulan sebelum ini. Hukuman tersebut dijatuhkan buat Sanjay Dutt selepas didapati bersalah kerana memiliki senjata haram yang mana ianya telah dibawa masuk ke India untuk beberapa siri pengeboman di Mumbai pada 1993.

"Dia adalah abang saya dan melihat dia akan menjalani semula baki hukuman penjara yang perlu dilaksanakannya membuatkan saya sedih. Macam-macam yang telah dilaluinya dan saya rasa apa yang dilaluinya itu sudah setimpal dengan apa yang dilakukannya itu.

"Sebagai ahli keluargam saya merayu supaya dia diberikan pengampunan. Lagipun, dia tidak pernah mengganggu masyarakat lagi. Dia seorang ahli masyrakat yang baik sekarang ini.

"Dia pernah melakukan kesilapan di dalam hidupnya dan dia terpaksa menjalani tuduhan selama 20 tahun dan kemudian akhirnya hukuman penjara selama 18 tahun," kata Ajay Devgan, 43.

Begitupun, ajay Devgan mengakui bahawa undang-undang adalah segalanya,

"Sebagai seorang ahli keluarga, saya hanya merayu. Anda di luar sana pastinya akan memahami keadaan ini sekiranya salah seorang daripada ahli keluarga anda juga turut melalui perkara yang sama.

"Anda pasti tidak akan berdebat tentang hal-hal yang logik. Sebaliknya anda hanya mahu merayu an meminta supaya dia dilepaskan. Jika anda yang mahu berdebat dengan saya tentang hal yang berkaitan dengan undang-undang, saya tidak mahu kerana saya tahu undang-undang adalah undang-undang," katanya.

Ajay Devgan juga turut menyatakan sokongan terhadap Salman Khan yang kini sedang menjalani tuduhan berikutan kes langar-lari pada 2002.

"Saya tidak tahu apa-apa mengenai perkembangan itu. Kita tengok sajalah. Tapi, harap-harapnya semuanya akan berakhir dengan baik. Salman Khan juga seorang kawan. Malah, lebih daripada itu. Saya akan berikan sokongan saya terhadap dia selagi termampu," katanya,

Antara bintang Bollywood lain yang turut menyatakan sokongan terhadap Sanjay Dutt adalah Vidya Balan, Ranbir Kapoor, Salman Khan, Rajkumar Hirani, Sujoy Ghosh and Apoorva Lakhia.

Hakim yang telah bersara, Markandey Katju pula telah merayu supaya gabenor Maharashtra, K sankaranarayanan untuk mengampunkan Sanjay Dutt. Jaya Bachchan dan Ketua Menteri West Bengal, Mamata Banerjee juga turut menyatakan sokongan padu mereka.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers