MCA Ban Superstar Bollywood, Shah Rukh Khan 5 Tahun

India, Mumbai, Bollywood, Hiburan, Sukan, Artis India, MCA, Ban, Superstar, Shah Rukh Khan, 5, Tahun


MUMBAI, 2 APRIL 2013: Satu demi satu perkara yang tidak diingini berlaku terhadap superstar Bollywood Dato` Shah Rukh Khan yang punya fans serta pengikut besar di seluruh dunia ini.

Terbaru, Mumbai Cricket Association atau MCA telah mengeluarkan hukuman penggantungan selama 5 tahun terhadap pemilik Kolkata Knight Riders (KKR) itu daripada terlibat dalam sebarang aktiviti berkaitan dengan kelabnya.

Penggantungan selama 5 tahun itu termasuklah tidak membenarkan dia untuk menghadiri perlawanan IPL yang mana ia bakal menyaksikan kelabnya menentang Mumbai Indians di Stadium Wankhede pada 7 Mei nanti.


"Ada klausa di dalam perjanjian yang menyatakan bahawa sesiapapun yang telah dihukum gantung oleh persatuan, tidak akan dibenarkan di dalam premis milik persatuan. Secara spesifikasi, ianya tidak tertumpu pada mana-mana individu.

"Dan, kami sudah pun memaklumkan perkara ini kepada semua pihak yang berkaitan terutamanya pihak IPl serta pemilik kelab mengenai hukuman penggantungan tersebut dan keputusan telah pun dibuat," kata Setiausaha Bersama MCA, Nitin Dalal.

Seorang lagi Setiausaha Bersama MCA, PV Shetty pula enggan mengulas perkara itu dengan lebih lanjut, namun dia menyatakan bahawa hukuman penggantungan itu tetap akan dilaksanakan.

Hukuman penggantungan selama 5 tahun terhadap Shah Rukh Khan itu melarang dia untuk menjejakkan kaki ke premis MCA dan ia termasuklah Stadium Wankhede dan ianya telah diputuskan sendiri Managing Committee persatuan itu yang telah dikepalai mendiang Vilasrao Deshmukh pada 18 Mei tahun lalu selepas Shah Rukh Khan bertindak kasar terhadap kakitangan keselamatan serta beberapa pegawai.

Insiden itu berlaku selepas kelab kriket milik Shah Rukh Khan memenangi perlawanan selepas menewaskan Mumbai Indian dua malam sebelumnya.

Shah Rukh Khan bagaimanapun menafikan dakwaan tersebut dan menyatakan bahawa dia bertindak begitu setelah kakitangan keselamatan serta beberapa pegawai tidak melayan kanak-kanak secara baik termasullah anaknya sendiri di dalam stadium.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers