Krisdayanti Jalani Umrah Kali Pertama Bersama Raul Lemos

Malaysia, Hiburan, Artis malaysia, Selebriti, Krisdayanti, Jalani, Umrah, Kali, Pertama, Bersama, Raul Lemos


Susunan dan Teks oleh Kheme Rosly

KUALA LUMPUR, 24 APRIL 2013: Setelah 9 hari berjauhan dengan putera dan puteri tersayang, diva popular dari seberang, Krisdayanti telah pun selamat pulang ke Jakarta daripada menunaikan umrah di tanah suci Mekah.

Pemergian Krisdayanti mengerjakan umrah kali ini adalah yang pertama bersama Raul Lemos setelah penyanyi itu menikahi jutawan dari Timor Leste itu pada 2011.

Menurut laporan portal hiburan Kapanlagi.com, antara perkara yang menjadi keberatan pada pelantun lagu Menghitung Hari itu adalah meninggalkan dua cahayamatanya yang masih kecil iaitu Amora Lemos dan Kellen Alexander Lemos dalam jagaan pembantu.

Walaupun pada asalnya dia mahu membawa mereka bersama, tetapi demi mahu kelancaran ketika mengerjakan umrah, Krisdayanti akur dan meletakkan niatnya untuk beribadat itu melebihi daripada segala-galanya.

"Ya pasti ada perasaan senang karena sudah panggilan dan merasa senang. Takjub yah, sebetulnya pengen bawa anak-anak cuma ini pengen suami khusyu," jelasnya.

Antara lain yang diucapkan penyanyi berstatus diva ini sebelum berlepas pergi 16 April lalu adalah mahu mengadap sang Pencipta, Allah SWT dan memohon ampun serta doa agar rumah tangganya kekal bahagia.

Tidak terlupa juga, Krisdayanti turut memanjatkan doa yang dikirim rakan-rakannya apabila mereka mengetahui tentang pemergiannya ke tanah suci Mekah. Bercakap pada media ketika di Bandara Soekarno Hatta, Krisdayanti ada berseloroh mengenai kakaknya, Yuni Shara.

"Doa buat Yuni, pasti, jodoh kali ya,"jenaka penyanyi mesra disapa KD itu saat mahu berlepas ke Mekah pada 16 April lalu.

KD dan Raul Lemos bersama pembantunya Jamal Abbad telah selamat tiba di Jakarta pada 23 April,semalam.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers