Amerika Pilih Candice Glover Juara American Idol 12

Amerika, Hiburan, Artis Amerika, Hollywood, American Idol, Pilih, Candice Glover, Juara American Idol 12


Susunan oleh Kheme Rosly
Sumber MTV

LOS ANGELES, 17 MEI 2013: Program realiti paling berpengaruh di seluruh dunia, American Idol menutup sirinya yang ke 12 dengan menyerahkan gelaran juara kepada penyanyi bersuara soul Candice Glover,23.

Bintang yang bakal menyusun langkah panjangnya di persada dunia muzik antarabangsa ini selepas diumumkan sebagai juara American Idol yang ke-12 pada result show yang diadakan secara langsung di seluruh dunia kira-kira beberapa jam lepas.

"I can't even..., oh my God (Saya tidak boleh, Oh Tuhan!) Tiga tahun saya nantikan!," reaksi Candice ketika diminta memeberikan ucapan selepas Ryan Seacrest menyebut namanya dan bukan pesaing Kree Harrison. Candice yang berasal daripada South Carolina ini pernah menyertai American Idol musim ke sembilan tetapi gagal menempatkan diri di antara finalis.

Yang menarik, Candice meletakkan dirinya sebaris Jordin Sparks, Fantasia Barrino serta Kelly Clarkson apabila menggungguli program realiti tersebut sebagai juara di mana yang terakhir menjadi milik Jordin pada 2007. Selepas Jordin, gelaran juara hanya berpihak kepada lelaki dan yang terakhir adalah Philipps Philipps.

Pada malam terakhir persembahan mereka pada musim ini, Candice telah menyanyikan lagu terbarunya, I Am Beautiful serta kolaborasi yang menyaksikan senior, Jennifer Hudson digandingkan bersamanya untuk lagu Natalie Cole, Inseparable. Rata-rata menyifatkan persembahan tersebut hebat dan mengujakan.

Antara lain Aretha Franklin, Ratu Soul juga ditampilkan melalui satelit dengan menyampaikan hits seperti (You Make Me Feel Like) A Natural Woman,I Never Loved a Man,Respect dan Think bersama finalis wanita musim ini.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers