Permaisuri Johor ambil inisiatif bantu rakyat Malaysia

Permaisuri Johor ambil inisiatif bantu rakyat Malaysia
Yayasan Raja Zarith Sofiah Negeri Johor tidak akan digunakan
bagi tujuan berkenaan, sebaliknya inisiatif lain akan dilakukan.

Permaisuri Johor, Raja Zarith Sofiah Ibni Almarhum Sultan Idris Shah akan mengambil inisiatif berasingan bagi membantu pelajar Malaysia yang belajar di luar negara yang dibebani dengan kejatuhan matawang Ringgit.

Jelas Baginda Yayasan Raja Zarith Sofiah Negeri Johor yang yang ditubuhkan pada 2012 tidak akan digunakan bagi tujuan berkenaan.

“Ingin jelaskan bahawa Yayasan Raja Zarith Sofiah Negeri Johor yang yang ditubuhkan pada 2012 mempunyai objektif yang khusus dan tidak ditubuhkan bagi membantu pelajar luar negara yang berdepan dengan masalah kewangan,” tulis Baginda di laman Facebooknya.

Titah Baginda, objektif yayasan berkenaan adalah untuk menyokong aktiviti pendidikan di Malaysia dan luar negara bagi mendalami pengetahuan dan pemahaman Islam di kalangan orang ramai, orang Islam dan bukan Islam.

Ia bagi menjelaskan bahawa Yayasan Raja Zarith Sofiah Negeri Johor ditubuhkan bukan bagi membantu mereka yang kesulitan dengan kejatuhan matawang.

Sebaliknya dengan objektif lain yang lebih khusus.

Kenyataan Baginda sebelum ini mendapat perhatian ramai, selepas menyuarakan kebimbangan terhadap nasib pelajar dan rakyat Malaysia di luar negara yang berdepan dengan kesukaran selepas nilai Ringgit merudum.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers