Shafie Apdal nafi terbabit komplot jatuhkan Najib

Shafie Apdal nafi terbabit komplot jatuhkan Najib
Shafie menegaskan tidak akan berbuat demikian kerana beliau salah
seorang antara pengasas yang membawa UMNO ke Sabah.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal menafikan dakwaan dirinya antara mereka yang dikaitkan untuk menggulingkan kepimpinan Presiden UMNO yang juga Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

Tegas Ahli Parlimen Semporna itu, dia tidak akan berbuat kerana dirinya salah seorang antara mereka yang mengasas kemasukan UMNO ke Sabah.

“Bila nama saya disebut sebagai salah seorang yang menggulingkan kerajaan… nauzubillah, kenapa saya perlu buat macam tu?,” katanya yang dipetik daripada Mstar Online.

Ketika berucap pada majlis Perasmian Mesyuarat UMNO Bahagian Bentong pada Sabtu, beliau Shafie memberi amaran kepada parti supaya bertindak segera untuk mengembalikan kepercayaan dan keyakinan rakyat terhadap parti sebelum pilihan raya umum akan datang.

Jelasnya kekalahan UMNO di tangan pembangkang di Kedah, Perak, Terengganu, Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor disebabkan oleh beberapa isu.

“Dalam pilihan raya umum akan datang, kita mesti bersedia untuk menjelaskan kepada rakyat mengenai GST, kos sara hidup yang meningkat, isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB), kenaikan kos petrol dan banyak lagi,” katanya yang dipetik daripada portal itu.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers