Ketua UMNO Kepong dituntut mohon maaf atau disaman

Ketua UMNO Kepong dituntut mohon maaf atau disaman
Notis tuntutan itu susulan kenyataan Riduan yang mendakwa
berbilion ringgit dimasukkan dalam akaun keluarga Anwar oleh Yahudi.

Keluarga Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memfailkan notis tuntutan kepada Ketua UMNO Bahagian Kepong, Datuk Rizuan Abd Hamid yang telah membuat kenyataan berbilion Ringgit berada dalam akaun keluarga Anwar yang dimasukkan oleh Yahudi.

Notis tuntutan itu difailkan oleh Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail bersama anak-anaknya, Nurul Izzah, Nurul Nuha dan Mohd Ihsan melalui peguam mereka, Daim & Gamany.

Dalam notis itu, keluarga Anwar menuntut Rizuan supaya membuat permohonan maaf menerusi akhbar harian nasional serta menarik balik sepenuhnya kenyataan yang dikeluarkan itu.

Mereka berkata, dakwaan Rizuan itu palsu dan fitnah terhadap keluarga Anwar.

“Kamu (Rizuan) juga dituntut untuk membalasnya dalam tempoh 48 jam, kegagalan berbuat demikian akan mengakibatkan prosiding undang-undang dikenakan dengan kosnya ditanggung pihak kamu sepenuhnya,” kata keluarga Anwar menerusi notis tuntutan itu.

Dalam notis tersebut turut disertakan kenyataan Rizuan menerusi berita Astro Awani yang bertajuk ‘Yahudi guna Izzah, Tony Pua untuk jatuhkan kerajaan’.

Antara kenyataan Rizuan ialah: “Pembangkang pakai duit ratusan juta, berbilion. Tiada siapa pun yang mempersoalkan. Tengok saja dalam akaun Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, akaun Nurul Izzah, akaun Nurul Nuha, akaun Mohd Ihsan, berapa juta bilion yang ada dalam akaun itu? Kenapa tidak dipersoalkan?, kata Rizuan ketika berucap pada Mesyuarat Perwakilan UMNO bahagian Kepong pada Ahad.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers