Telefon pintar Lamborghini bukan sekadar harga, tawar gaya

Telefon pintar Lamborghini bukan sekadar harga, tawar gaya

LAS VEGAS: Kepada pengguna yang pentingkan telefon pintar yang mampu memberi penampilan lebih bergaya, jenama Lamborghini mungkin penyelesaiannya.

Namun untuk memperoleh semua ini, anda perlu membayar AS$6,000 (kira-kira RM20,000), termasuk kos penghantaran.

Hari ini, Tonino Lamborghini Mobile mengumumkan pelancaran global telefon pintar keluli tahan karat dan kulit di Pameran Pengguna Elektronik di Las Vegas.

Meskipun dalam keadaan ekonomi tidak menentu serta penurunan harga untuk telefon bimbit, syarikat yang berpangkalan di Itali itu berkata, pihaknya mungkin tidak mampu memenuhi permintaan.

"Kemewahan bukan satu keperluan lagi, tapi ia melambang kehebatan," kata Ketua Eksekutif (CEO) Lamborghini Mobile, Bob Hatefi.

Syarikat berkenaan diasaskan oleh anak kepada pereka automotif terkenal, Ferruccio Lamborghini. "Kami menawarkan teknologi serentak dengan kemewahan. Kami tidak mengejar jumlah (jualan)," katanya.

Syarikat itu tiada hubung kait dengan kenderaan Lamborghini yang kini turut mengeluarkan Volkswagen, namun ia diwujudkan oleh Tonino Lamborghini, anak kepada Ferruccio Lamborghini. Telefon bimbit terbaharu itu mempunyai kemudahan dua kad SIM untuk keperluan pengembara antarabangsa, pemuka definasi tinggi lima inci, kamera 20 megapixel dan boleh dihubungkan dengan rangkaian telefon di seluruh dunia.

Telefon dikenali 88 Tauri ditawarkan dengan warga hitam, emas dan perak serta sarung kulit bergred tinggi dengan lima jenis pilihan warna.

Setiap unit telefon dipasang dengan tangan dan mempunyai nombor perisian yang unik. - AFP

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers