Kenapa Awie nak terus berdolak-dalik kalau sudah tahu ditipu ejen - Rozana Misbun

Kenapa Awie nak terus berdolak-dalik kalau sudah tahu ditipu ejen - Rozana Misbun Oleh Zaidi Mohamad

zaidim@bh.com.my


Awie bersama Rozana Misbun pada sesi fotografi BH, September 2013. - Foto Nashairi Mohd Nawi

KUALA LUMPUR: Rentetan komen Awie di BH Online sebelum ini, Rozana Misbun bersedia memberi kenyataan balik.

Namun beliau yang dihubungi sebentar tadi bukan bermaksud untuk mengeruhkan keadaan tetapi hanya menegakkan keadilan buat dirinya selama ini.

Lumrah dalam hal perdebatan sebegitu termasuk yang membabitkan masalah rumah tangga, masing-masing akan mempertahankan diri sekali gus cenderung memburukkan pihak yang satu lagi.

Rozana sudah tujuh bulan hidup tanpa nafkah seorang insan bernama suami. Hidupnya ibarat digantung tak bertali. Ikuti komen Rozana.

"Selepas kes saya dipukul Awie sekitar Jun lalu, saya ke pejabat agama di Kuala Lumpur untuk memfailkan perceraian sekitar Julai selepas hak saya sebagai ibu dinafikan untuk berjumpa dan menghubungi anak di sekolah melalui ex parte yang dia sendiri mulakan.

"Bertitik tolak untuk mendapatkan salinan surat nikah bagi urusan naik mahkamah lain pula cerita yang timbul apabila saya mendapat tahu perkahwinan kami tak didaftarkan secara sah. "Berpandukan surat nikah yang didaftarkan di Pulau Pinang, selepas siasatan dilakukan memang surat nikah perkahwinan saya dan Awie palsu.

"Nombor siri surat nikah itu turut digunakan pasangan lain. Ia memang bertindan. Tapi menurut kenyataannya sebelum ini jika dia sudah tahu sijil nikah itu palsu, takkan tak ada usaha untuk daftar pernikahan.

"Kenapa dia terus memperbodohkan mahkamah dan tidak mengaku saja sudah ditipu ejen. Kenapa nak terus berdolak dalik kalau sudah tahu sejak bulan lalu," kata Rozana.

Akui Rozana, beliau sendiri pelik kenapa Awie tidak mahu mendaftar surat nikah mereka secara sah selepas mengetahui yang sijil itu palsu.

"Saya tak nafikan memang pada awalnya saya takut untuk mendaftar perkahwinan kami secara sah. Tetapi lepas setahun kahwin dan kami siap bersanding bagai. Keluarga masing-masing pun datang memeriahkan majlis.

"Cuma apabila isu sijil nikah ini berbangkit, dia terus-terusan pusing sana pusing sini berlagak baik dan menuduh saya yang cuba mengaibkan anak.

"Kalau sudah sedar diri ditipu ejen belum terlewat lagi untuk memperbetulkan mengikut undang-undang dan tak perlu nak tuding jari salahkan orang.

"Kalau benar sayangkan anak bawa bincang elok-elok. Tapi tak ada usaha daripada pihaknya untuk bawa berbincang secara baik," katanya.

Rozana mempersoalkan komen Awie yang mengatakan dirinya tidak bertanggung jawab terhadap anak mereka sedangkan beliau sendiri yang disekat berhubung dengan anak-anak oleh penyanyi itu sendiri.

"Komunikasi saya dan anak-anak memang dihalang. Dia (Awie) buat undang-undang hanya dua jam saja masa saya dengan anak-anak untuk setiap Sabtu minggu pertama dan minggu ketiga. Berjumpa anak pula di rumahnya yang disewa sejak dulu.

"Orang gila saja sanggup serah nyawa ke tempat di mana dia pernah kena pukul. Siapa yang nak pisahkan anak sebenarnya. Kalau dia pertikai saya keluar rumah, saya keluar bukan suka-suka tapi atas faktor keselamatan diri," katanya.

Mengenai dakwaan Awie mengatakan beliau berlaku curang, Rozana enggan memberi komen lanjut.

"Biar satu hari nanti, kuasa Tuhan akan menunjukkan siapa yang curang sebenarnya. Jangan terlalu membuka aib dan menuduh orang kerana kelak aib dan segala tuduhan itu timpa balik kepada diri sendiri," katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers