Sirah Rasulullah Tahajjud Cinta kumpul RM80,000 untuk mangsa banjir

Sirah Rasulullah Tahajjud Cinta kumpul RM80,000 untuk mangsa banjir Oleh Zaidi Mohamad

zaidim@bharian.com.my


Pengarah teater Sirah Rasulullah Tahajjud Cinta, Erma Fatima pada sidang akhbar mengumumkan kutipan hasil jualan tiket yang akan disumbangkan untuk Tabung Bencana Banjir NSTP - Media Prima di Istana Budaya. - Foto Halimaton Saadiah Sulaiman

KUALA LUMPUR: Usaha murni produksi pementasan teater drama muzikal, Sirah Rasulullah Tahajjud Cinta arahan Erma Fatima membantu mangsa bencana banjir yang melanda di beberapa negeri tercapai malam tadi dan berjaya mengutip RM80,000.

Jumlah itu diperoleh menerusi jualan tiket pementasan teater Islamik berkenaan untuk malam akhir yang dipentaskan malam tadi di Panggung Sari Istana Budaya.

Malah hari yang sama pada sebelah siang di Istana Budaya turut dianjurkan sesi menderma wang tunai dan pengumpulan barangan keperluan untuk mangsa banjir.

"Alhamdulillah biarpun kita mensasarkan RM100,000 ke RM120,000, jumlah RM80,000 itu sudah cukup besar untuk membantu mangsa banjir.

"Terima kasih kepada yang datang menonton dan menderma pada pementasan malam akhir. Kita akan serahkan kutipan Tabung Mangsa Banjir itu secepat mungkin. Sasaran kita ialah untuk mangsa banjir di Pahang," kata Datin Seri Umie Aida.

Ditanya mengenai pementasan teater Islamik berkenaan, Umie menyifatkan ia masih berjaya biarpun mendapat sambutan skala sederhana saja daripada peminat teater.

"Sejak tiga tahun berturut turut pementasan ini diadakan, sambutan yang diterima pada tahap biasa saja. Tak begitu menyerlah.

"Mungkin dengan pelbagai masalah yang melanda negara selain awal tahun banyak perbelanjaan perlu digunakan untuk persekolahan, ia sedikit sebanyak menjejaskan sambutan.

"Apapun terima kasih kepada semua pelakon dan penyanyi yang terbabit untuk pementasan malam akhir kerana dengan rela hati melakukannya kerja mereka tanpa bayaran. Satu sen pun tak dibayar untuk mereka pada malam akhir," katanya.

Turut hadir pementasan akhir teater berkenaan ialah bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers