Samsung penuhi minat terhadap selfie menerusi Galaxy A5, A3

Samsung penuhi minat terhadap selfie menerusi Galaxy A5, A3 Oleh Che Wan Badrul Alias

chewan@bh.com.my


Samsung Malaysia Electronics (SME) melancarkan Samsung Galaxy A3 dan Galaxy A5 yang disasarkan untuk golongan muda yang minat selfie. - Foto Yazit Razali

KUALA LUMPUR: Samsung Malaysia Electronics (SME) melancarkan Samsung Galaxy A3 dan Galaxy A5 yang disasarkan untuk golongan muda yang minat selfie.

Naib Presiden Mudah Alih, IT dan Pengimejan Digital SME, Lee Jui Siang, berkata Malaysia dilaporkan berada dalam kalangan 10 negara tertinggi di dunia dengan aktiviti selfie sekali gus menunjukkan corak penggunaan terkini bagi telefon pintar oleh golongan muda.

Justeru, katanya, Samsung melihat minat itu sebagai permintaan baharu pasaran dan menggunakan kekuatan syarikat untuk segera membangunkan produk yang mampu mengoptimumkan keseronokan aktiviti selfie dan wefie pengguna.

"Kehadiran kami cukup dekat dengan pengguna di negara ini maka ia membolehkan kami memahami keperluan pengguna dan mempertingkatkan peranti mudah alih serta perisian supaya dapat menawarkan produk yang mereka mahukan.

"Maka kami memperkenalkan Galaxy A5 dan Galaxy A3 yang dibangunkan dengan ciri selfie yang lebih luas sejajar dengan peningkatan akses digital dan perkongsian gambar selfie di media sosial," katanya pada pelancaran Galaxy A5 dan Galaxy A3 di sini hari ini.

Model terbaharu Galaxy A5 ditawarkan pada harga RM1,199 dan Galaxy A3 pada RM899. Galaxy A7 pula hanya akan dipasarkan di Malaysia bermula bulan depan.

Galaxy A5 memuatkan pemproses empat teras berkeupayaan 1.2GHz, sokongan rangkaian 4G dan 3G, kamera belakang 13 megapiksel serta kamera depan 5.0 megapiksel, platform sistem operasi android 4.4 KitKat, skrin sesentuh HD Super AMOLED 5.0 inci.

Galaxy A3 pula dijana prosesor empat teras berkeupayaan 1.2GHz, sokongan rangkaian 4G dan 3G, kamera belakang 8.0 megapiksel serta kamera depan 5.0 megapiksel, platform sistem operasi android 4.4 KitKat, skrin sesentuh HD Super AMOLED 4.5 inci.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers