Hanez Suraya Berjaya Mendapat Penghakiman Ingkar Terhadap MAS

Hanez Suraya Berjaya Mendapat Penghakiman Ingkar Terhadap MAS


Pelakon drama 'Love You Mr. Arrogant', Hanez Suraya Abdul Aziz, 29, telah berjaya memperoleh penghakiman ingkar terhadap pihak Sistem Pernerbangan Malaysia (MAS) pada Selasa (1 Julai 2014) memandangkan pihak MAS telah gagal memfailkan pembelaan mereka dalam masa yang ditetapkan.

“Selepas pihak Hanez memfailkan saman, MAS memasukkan kehadiran mereka pada 30 Mei 2014. Mereka ada 14 hari untuk memfailkan pembelaan. Namun begitu, MAS tidak melakukan perkara itu dan atas kegagalan tersebut, pihak Hanez memfailkan penghakiman ingkar pembelaan pada 23 Jun 2014,” jelas peguam Hanez, Wan Nurliyana Abdul Rahman ketika dihubungi oleh GUA.

Hanez Suraya Berjaya Mendapat Penghakiman Ingkar Terhadap MAS


“Namun begitu, pada 24 Jun pula, pihak MAS telah memfailkan pembelaan mereka. Pada Selasa, (1 Julai 2014), ada pengurusan kes dan pihak Hakim memberikan penghakiman ingkar kepada Hanez terhadap MAS. Namun begitu, difahamkan yang pihak MAS akan memfailkan satu permohonan untuk mengenepikan penghakiman ingkar tersebut dan tarikh pengurusan kes seterusnya adalah pada 7 Julai 2014,” kata Nurliyana lagi.

Terdahulu, Hanez memfailkan saman terhadap MAS pada 22 Mei 2014 atas dakwaan mendedahkan tiket penerbangannya bersama Romie Razin Adilha ke Bangkok, Thailand di laman sosial pada April lalu.

"Saya memfailkan saman kerana hak peribadi dan keselamatan telah diceroboh. Saya kecewa perkara ini terjadi. Saya tak sangka pihak tersebut bertindak sedemikian rupa. Saya juga manusia biasa, mahukan privasi dan ruang sendiri. Apabila ini berlaku, saya rasa hak peribadi saya diceroboh. 

Saya ambil tindakan atas dasar privasi. Perkara ini tidak patut berlaku kerana pihak tersebut merupakan sebuah syarikat penerbangan gergasi. Pihak mereka tertakluk kepada Akta Perlindungan Data Peribadi 2010 dan tidak boleh melakukan perkara tersebut," jelas Hanez kepada GUA ketika ditemubual sewaktu dia memfailkan saman terhadap MAS pada Mei lalu.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers