Amy Search Akui Hilang Akal Tulis Kata Kesat Kepada Nabila Huda

Amy Search Akui Hilang Akal Tulis Kata Kesat Kepada Nabila Huda


Rentetan komen berbaur makian yang ditulis Amy Search di laman Instagram milik anaknya, Nabila Huda beberapa minggu lalu, ramai yang terkejut dan tidak percaya komen tersebut ditulis oleh penyanyi rock terkenal tanah air itu.

Tidak semena-mena, nama isterinya, Norish dituduh sebagai individu yang melemparkan komen kesat terhadap pelakon drama ‘Julia’ itu. Justeru, GUA menemubual pelantun lagu ‘Isabella’ ini bagi mendapatkan pengesahannya mengenai perkara tersebut.

“Saya yang tulis, memang saya dan bukannya isteri saya. Sama ada orang luar suka atau tidak dengan tindakan saya itu, terpulang. Saya akan bertanggungjawab dengan apa yang saya tulis,” ujar Amy atau nama sebenarnya Suhaimi Abdul Rahman ketika ditemui pada majlis berbuka bersama anak yatim dan keluarga miskin anjuran Hotel The Royale Chulan Damansara, pada Rabu.

Amy Search Akui Hilang Akal Tulis Kata Kesat Kepada Nabila Huda


Menurut Amy, tindakannya menulis komen sebegitu bukan disebabkan pengaruh daripada sesiapa dan mengakui menulis komen sebegitu kerana terkejut dengan soalan yang diajukan pihak media perihal kontroversi terbaru membabitkan anaknya itu.

“Apabila ada wartawan yang menghubungi saya bertanyakan isu tukar agama dan pergi bercuti, saya rasa seperti jantung saya terhenti sekejap. Soalan itu buat saya hilang pertimbangan seketika sehingga menyebabkan saya menulis status seperti itu. Ditambah pula pertanyaan mengenai teman lelaki, terus saya hilang akal.

Amy Search Akui Hilang Akal Tulis Kata Kesat Kepada Nabila Huda


Saya bukan geram dengan soalan daripada pihak media tapi bila ia menyentuh soal agama, ia memang sangat sensitif. Saya memang tidak boleh bertoleransi jika ia membabitkan agama,” tutur Amy sambil menegaskan tidak mahu lagi memberi sebarang komen mengenai Nabila.

“Selepas ini tak akan ada kenyataan daripada saya lagi jika ada isu berkaitan Nabila Huda. Lebih baik tanya pada tuan punya badan sendiri sebab saya tak nak jawab. Saya lebih suka jika orang bertanya saya tentang perkara lain. 
Bukan bermaksud saya tidak peduli, tapi saya rasa Nabila dah besar untuk menjawab mengenai isu yang dicetuskan olehnya sendiri. Bagi saya, dia seorang yang berbakat, jadi jagalah bakat yang ada dan janganlah asyik timbulkan isu sehingga membolehkan orang bercakap buruk pasal dirinya,” kata Amy mengakui sudah lama tidak bertemu dengan anaknya itu.

“Kali terakhir saya bertemu Abil adalah pada awal Muharam lepas. Selepas timbul isu ini pun dia tidak ada menghubungi saya. Saya hanya ada bertemu dengan anaknya, Keisha dan membawanya pergi bercuti baru-baru ini,” ujar Amy lagi.

Norish Sebak


Sementara itu, Norish ketika ditemui turut memberitahu terkejut dengan kontroversi yang timbul dan mengakui berasa kasihan dengan suaminya itu kerana perlu berhadapan dengan isu-isu yang dicetuskan oleh Nabila.

“Sebagai isteri, saya berasa kasihan pada abang. Dalam usianya 56 tahun, dia tidak sepatutnya berdepan dengan isu-isu sebegini lagi. Dulu abang selalu diam bila orang bercakap pasal anaknya, tapi sejak akhir-akhir ini dia banyak meluahkan perasaannya. Saya cakap pada abang yang Abil dah dewasa serta sudah ada kehidupan sendiri dan kita sebagai ibu bapa hanya boleh mendoakannya sahaja,” ujar Norish tidak dapat menahan sebak.

Menjawab mengenai tuduhan orang luar yang mengatakan dia yang menulis komen tersebut, Norish atau nama sebenarnya Norhasniza Hassan memberitahu dia sendiri tidak tahu mengenai isu yang timbul dan mengakui terkejut dengan tindakan suaminya itu.

“Ketika itu saya tidak bersama abang kerana saya mempunyai satu seminar, manakala abang berada di Raub, Pahang. Apabila pulang ke rumah, abang memberitahu ada media menghubunginya bertanyakan soal Nabila dan mengakui marah serta bengang dengan isu tersebut. Saya cuba tenangkan dia dan berpesan supaya jangan komen apa-apa kerana tak nak memburukkan lagi keadaan.

Tak tahu pula dia sudah komen sebegitu di laman sosial Abil dan bila ada kawan saya kirimkan ‘screen caption’ yang ditulis abang kepada saya, saya sendiri terkejut melihat statusnya,” kata Norish mengakhiri perbualan.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers