Sharifah Aleya Hamil 3 Bulan

Sharifah Aleya Hamil 3 Bulan


Penyampai radio, Sharifah Aleya Syed Zainal Rashid yang melangsungkan perkahwinan bersama jejaka pilihannya, Mohammed Azam Abdullah atau lebih dikenali dengan nama Miko pada 11 Januari lalu berkongsi berita gembira yang dia kini sedang hamil tiga bulan.

“Alhamdulillah buat setakat ini saya tidak mengalami sebarang alahan yang teruk. Cuma saya kerap mengidam burger daging yang mempunyai isi yang tebal. Boleh dikatakan pernah satu ketika hampir setiap hari saya akan mengajak suami saya untuk menemankan saya makan burger.

Sharifah Aleya Hamil 3 Bulan


Malah anak-anak saya juga begitu teruja menanti kelahiran adik baru mereka ini. Boleh dikatakan hampir setiap hari mereka bertanya mengapa kandungan saya masih belum besar lagi. Tapi saya menjelaskan yang kandungan saya ini tidak akan membesar sekelip mata,” ujar Aleya sambil tergelak ketika ditemui di majlis iftar bersama media anjuran Hot FM di Flora Terrace Hampshire Place, Kuala Lumpur pada Selasa.

Gembira dengan kehidupannya kini, Aleya menggambarkan Miko sebagai seorang yang begitu penyabar. Dia berkongsi yang suaminya itu melayannya seperti seorang puteri sejak dari awal perkenalan lagi dan layanan istimewa bukan hanya diberikan ketika dia mengandung sahaja.

“Miko merupakan seorang yang tenang dan penyabar yang mana saya merasakan saya telah membuat keputusan yang tepat untuk menerimanya sebagai suami. Saya juga berterima kasih kepada Miko kerana turut membuat keputusan untuk memilih saya menjadi isterinya.

Dia tidak cerewet hal makan dan tidak membuatkan saya merasa seperti terpaksa untuk melakukan sesuatu kerja itu. Jadi, sebagai isteri saya merasa gembira untuk menjalankan tanggungjawab sebagai isteri serta tidak merasa terbeban untuk melakukan sebarang kerja,” ujar Aleya lagi.

Selain itu, Aleya turut melahirkan rasa gembiranya kerana dia baru sahaja berpindah ke rumah yang dibeli dengan hasil titik peluhnya sendiri. Menurut Aleya, dia sudah mempunyai konsep untuk menghias rumah tersebut mengikut ideanya sendiri.

“Saya menyimpan angan-angan ketika mula berpindah dulu untuk menyediakan ruang khas untuk berpantang jika bersalin dan macam-macam lagi. Saya juga gemar memasak yang mana benda yang paling penting untuk saya adalah dapur,” ujar Aleya sambil tertawa mengakhiri perbualan.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers