Program-Program Menarik Sepanjang Ramadan di TV9

Program-Program Menarik Sepanjang Ramadan di TV9


Sebagai stesen televisyen nombor dua Malaysia, TV9 sentiasa menjanjikan program-program menarik untuk sajian penonton-penonton di luar sana. Bagi meraikan kemuliaan bulan Ramadan, TV9 juga tidak ketinggalan dalam menyediakan program-program menarik sepanjang bulan Ramadan.

Bagi program yang bercirikan kerohanian, setiap tahun, TV9 tidak akan ketinggalan menyiarkan siaran langsung yang dinanti-nantikan oleh penonton iaitu 'Solat Terawih' dari Masjidil Haram. 

Bermula Ramadan pertama, TV9 akan menyiarkan siaran langsung ini pada jam 2.00 pagi. Program 'Tanyalah Ustaz' akan bersiaran secara langsung pada jam 7.00 setiap hari, manakala program 'Tanyalah Ustazah' pula akan bersiaran secara langsung pada setiap Rabu, jam 11.30 pagi.


Program-Program Menarik Sepanjang Ramadan di TV9


Untuk mereka yang meminati program masakan, TV9 menyediakan program 'Makmal Masak' yang menampilkan adik-adik peserta Idola Kecil berganding bahu bersama Chef Nik Michael untuk mencuba pelbagai resipi menarik setiap Ahad jam 6.00 petang.


Program-Program Menarik Sepanjang Ramadan di TV9


'Menu Kalimah' pula menampilkan Ustaz Safwan Syafiq dan Chef Fikree bergabung berkongsi resipi masakan berdasarkan bahan-bahan yang tercatat kehebatannya dalam Al-Quran pada setiap Rabu jam 6.30 petang. 

'Bila Bujang Masuk' Dapur pula menampilkan Aiman Hakim Ridza dan Shah Iskandar dalam membuktikan lelaki bujang yang kacak seperti mereka juga pandai memasak dan rancangan ini akan bersiaran pada Khamis jam 6.30 petang.


Program-Program Menarik Sepanjang Ramadan di TV9


TV9 juga tidak lupa untuk menyediakan seleksi telefilem terbaik pada setiap Khamis jam 10.30 malam bersempena dengan kedatangan bulan Ramadan ini. Saksikan lakonan hebat Fouziah Gous dan Heryanto Hassan dalam 'Ampunkan Dosaku Mak' pada 3 Julai. Pada 10 Julai pula, saksikan lakonan penyanyi lagu ‘Bunga Bunga Cinta’, Misha Omar bergandingan dengan Zul Ariffin dalam telefilem 'Antara Dua'. 

Zamarul Hisham dan Jue Aziz pula menyusul dengan telefilem 'Helah Berbisa' pada 17 Julai dan Layar 9 Ramadan akan diakhiri dengan telefilem berjudul 'Antara Takbir dan Kompang' lakonan Fauzi Nawawi dan Liza Abdullah pada 24 Julai.

Bagi duta untuk kempen Seindah Ramadan, TV9 melantik Luqman Hakim, Zuhairah Mustafa Al Hussein dan Ustaz Safwan sebagai Duta Seindah Ramadan TV9 manakala finalis-filnalis Idola Kecil Ultra, Daniel, Azzam, Harris, Eeqah, Balqis dan Afiq sebagai Duta Anugerah Syawal TV9.

Jangan lupa untuk terus setia bersama TV9 dan  jangan ketinggalan untuk saksikan program-program menarik sepanjang bulan Ramadan ini. Untuk keterangan lanjut, layari laman web www.tv9.com.my atau www.ramadanraya.com.my mengenai informasi terkini berkenaan dengan program-program Ramadan TV9!

Comments

  1. sekarang ni dah jarang sangat tgk tv....sbb kat rumah ni ada orang conquer tv....tgk youtube je la skrg....huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe sama lah is pun dah tak tengok tv doohh, youtube, video, metacafe, dailymotion dan sebagainya sebagai saluran is, lagipun saluran tu semua boleh reblog balik masuk blog kita ahak untung maaa.

      Delete

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers