Tahniah Radhi OAG Tamatkan Status Duda Dengan Gadis 20 Tahun

Tahniah Radhi OAG Tamatkan Status Duda Dengan Gadis 20 Tahun

Tahniah Radhi OAG Tamatkan Status Duda Dengan Gadis 20 Tahun


Setelah beberapa tahun hidup menduda, vokalis kumpulan indie OAG, Radhi OAG atau nama sebenarnya Muhammad Radhi Razali, 37, sah bergelar suami kepada model sambilan Nur Shahira Ayu Zahiri, 20, dengan sekali lafaz dalam satu majlis serba ringkas yang di adakan di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini pada Jumaat menurut laporan portal mStar Online.

Majlis akad nikah yang berlangsung kira-kira pukul 10.30 pagi disempurnakan oleh Imam Besar Masjid Negeri,  Ustaz Mohd Firdaus Subhi. Pada majlis itu Radhi menyerahkan mas kahwin berjumlah RM300 beserta wang hantaran sebanyak RM30,000 kepada pengantin perempuan.

Bagi melengkapkan upacara akad nikah dengan adat Melayu,  majlis merisik dan bertunang telah berlangsung terlebih dahulu. Pasangan ini terlihat segak dan sopan dalam padanan busana sedondon berona putih .

Sebaik selesai kedua mereka diijabqabulkan dengan disaksikan jua anak Radhi hasil daripada perkahwinan yang terdahulu, Muhammad Rifdhi Muslim. Pihaknya telah menyerahkan 12 dulang hantaran antaranya minyak wangi, beg tangan, sejadah, produk kesihatan, sirih junjung, kek dan cincin.

Sebanyak  14 buah dulang hantaran dibalas oleh pengantin perempuan mengandungi antaranya sirih junjung, buah-buahan, Al-Quran, dompet dan tali pinggang, sejadah dan cincin.

Radhi yang ditemui selepas majlis akad nikah melahirkan rasa syukur dengan pernikahan itu dan berharap rumah tangga mereka akan berkekalan sehingga ke akhir hayat.

"Alhamdulillah, akhirnya kami disatukan. Saya harap dapat membimbing isteri ke arah kebaikan bersama.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers