Alunan Muzik Romantis Hidupkan Stanza Cinta

Alunan Muzik Romantis Hidupkan Stanza Cinta

Alunan Muzik Romantis Hidupkan Stanza Cinta


Konsert Stanza Cinta berjaya menghiburkan penonton dengan alunan lagu-lagu romantis dendangan beberapa artis popular seperti Amy (Search), Adira, Jaclyn Victor, Noh Salleh dan Haziq yang berlangsung di Panggung Sari, Istana Budaya, pada malam Khamis.

Konsert yang berdurasi hampir dua jam ini dibuka dengan segmen pembukaan apabila setiap orang penyanyi mendendangkan sebuah lagu dimulakan dengan Ombak Rindu daripada Adira, Seraut Wajah (Haziq), In Love With You (Noh Salleh) dan Cinta Tiada Akhirnya (Jaclyn Victor).

Kemudian diikuti dengan segmen lagu popular yang oleh setiap penyanyi dan penyanyi pertama adalah Adira dengan lagu Dewi Cinta, Lara Lagi dan Aku Ada Kamu. Adira yang tampil berbaju putih diiringi Koir Nada Utama.

Nyanyian diteruskan dengan persembahan yang agak berbeza daripada Haziq bersama nyanyian lagu irama Melayu berjudul Juwita Ku Sayang.

Konsert kerjasama dengan Universiti Utara Malaysia (UUM) itu diiringi oleh Orkestra Simfoni Kebangsaan di bawah pimpinan Mustafa Fuzer.

Ia diadakan bagi meraikan ulang tahun ke-30 universiti tersebut dan berlangsung selama dua hari berturut-turut iaitu 4 dan 5 April ini.

Bagi segmen kedua pula, vokalis Noh tampil dengan menyanyikan lagu-lagu popular daripada kumpulan Hujan iaitu Kotak Hati, Bila Aku Sudah Tiada dan Angin Kencang.

Sementara Jaclyn Victor menyampaikan lag- lagu melankolik dan romantic seperti Bersama Kamu, I Will Always Love You dan Jagalah Diri.

Kemuncak bagi konsert yang bertemakan cinta ini menampilkan penyanyi rock popular, Amy Search dengan tiga buah lagu popularnya iaitu Isabella, Gadis Ku dan Tiada Lagi.

Persembahan ditutup dengan gabungan lagu medley Cinta Di Akhir Garisan dan Raikan Cinta daripada semua artis terrlibat.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers