Pihak Istana Budaya Ada Sebab Tolak Penarikan Diri Hanez Suraya

Pihak Istana Budaya Ada Sebab Tolak Penarikan Diri Hanez Suraya

Pihak Istana Budaya Ada Sebab Tolak Penarikan Diri Hanez Suraya


Hanez Suraya untuk menjayakan teater Projek Kahwin telah membuatkan pihak Istana Budaya menolak keputusannya untuk menarik diri.

Malah, Ketua Pengarah Istana Budaya, Dato' Mohamed Juhari Shaarani berkata Hanez Suraya telah menunjukan kesungguhan dan komitmen yang bagus sejak mula lagi.

"Memang pada awalnya Hanez mahu menarik diri. Tetapi keputusan pihak produksi untuk mengekalkan Hanez juga mendapat campur tangan daripada pihak Istana Budaya.

"Kami tidak membenarkan Hanez tarik diri kerana percaya yang dia mempunyai potensi besar untuk menjayakan teater Projek Kahwin.

"Malah dari tahun lepas lagi saya sudah nampak kesungguhan Hanez mempromosikan teater ini dalam mana-mana sesi temubualnya bersama media. Jadi adalah tidak adil jika Hanez menarik diri begitu saja," katanya.

Lantaran itu Hanez dikekalkan sebagai teraju utama teater terbitan Mask Team Productions itu untuk tiga hari pementasan iaitu pada 12 Jun hingga 14 Jun 2014. Sementara Kyalfairy pula akan menggalas tanggungjawab watak utama pada 6 Jun hingga 11 Jun 2014.

Dalam pada itu, Johari memberitahu dia menjamin tidak akan ada insiden kekecohan yang boleh berlaku sewaktu pementasan teater tersebut.

Tegas beliau lagi, jika ada mana-mana pihak yang cuba membuat kacau pada hari pementasan itu, mereka boleh didakwa dan dikenakan tindakan tegas.

"Tentang soal ada pihak yang nak baling telur busuk dan sebagainya, perkara itu tak mungkin mereka dapat dilakukan. Bukan semudah yang mereka fikirkan.

"Bagi memastikan semua berjalan lancar, jika perlu pihak IB akan menggunakan khidmat pasukan polis yang akan berpakaian seperti biasa (preman) dan mengawal sepanjang pementasan itu nanti," tegasnya.

Johari diminta mengulas selepas Hanez ada menerima ugutan dari sesetengah pihak yang mahu menconteng poster dan mahu melemparkan telur busuk ke arahnya sewaktu pementasan teater itu nanti.

Aktres berkenaan menerima ugutan tersebut berikutan kontroversi yang melanda dirinya atas dakwaan merampas suami orang.

Sementara itu, penerbit teater tersebut, Mohd Amir Shafiq Khalip atau Shawn Amir menganggap kontroversi yang melanda ini sebagai satu cabaran buat sebuah produksi yang baru dan kurang berpengalaman seperti mereka.

"Kami adalah sebuah produksi yang baru dan kecil. Tapi kami anggap ini semua sebagai satu cabaran buat produksi yang kurang berpengalaman seperti kami.

"Tapi dengan bantuan pihak Istana Budaya serta tunjuk ajar dari beberapa orang penerbit teater berpengalaman, sikit sebanyak memberi semangat kepada kami untuk meneruskan projek ini walaupun timbul beberapa isu panas dalam beberapa hari ini,"katanya.

Selain Hanez,Projek Kahwin yang diarahkan oleh Muhammad Azri Ali itu turut di bintangi oleh Kylafairy, teater ini turut diterajui oleh Izzue Islam serta dibarisi pelakon seperti Shah Iskandar, Imam Muda Asyraf, Sherry Alhadad, Zulin Aziz, Fazleena Hishamuddin dan Kaka Azraff.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers