Bakal Lahirkan Puteri Sulung, Liyana Jasmay Gementar Lepas Tonton Youtube

Bakal Lahirkan Puteri Sulung, Liyana Jasmay Gementar Lepas Tonton Youtube

Bakal Lahirkan Puteri Sulung, Liyana Jasmay Gementar Lepas Tonton Youtube


Liyana Jasmay yang kini menghitung hari menantikan kelahiran cahayamata pertamanya telah mengadakan sebuah majlis kesyukuran doa selamat pada hari Sabtu, hujung minggu lalu di kediaman keluarganya.

Isteri kepada Fathuddin Mazlan ini tetap ceria walaupun kandungannya itu semakin membesar dan difahamkan sudah pun berusia hampir lapan bulan. Pelakon ini telah berkongsi dengan tetamu yang datang mengenai jantina kandungannya tersebut melalui dekorasi yang dipilih untuk majlis tersebut.

“Tengoklah dekorasi yang saya pilih malam ini, sah-sah warna pink. Kalau pink itu sudah semestinya saya menantikan kelahiran puteri sulung saya. Kalau lelaki takkan saya pilih warna ini,” ujarnya sambil berseloroh.

Ditanyakan mengenai persedian mental dan fizikal, aktres popular ini akui menyesal kerana menonton video kelahiran di Youtube. Akibatnya kini dia mengakui bahawa dia agak gementar untuk melahirkan namun yakin keterujaan suami dapat memberikan dia semangat untuk melakukan dengan tenang.

“Disebabkan ingin tahu saya pergi menonton video di Youtube dan kini saya sedikit rasa takut untuk melalui detik melahirkan tersebut. Maklumlah, kita tak tahu apa yang akan berlaku apabila berada di dalam situasi tersebut.

“Tetapi mujurlah saya mendapat khidmat doktor berpengalaman iaitu Doktor Seri dari Pusat Perubatan Prince Court (PCMC) yang prihatin dengan apa yang saya rasakan. Dia berpesan supaya saya menyuruh ibu menyediakan kurma dan air zam-zam apabila hampir tiba hari dijangka melahirkan.

“Selain daripada itu saya disarankan untuk mengamalkan senaman yoga agar memberikan saya lebih kesenangan apa berada di dalam ruang melahirkan kelak. Kalau boleh saya memang nak melahirkan secara normal kerana lebih cepat untuk kembali sihat seperti sediakala,”cerita Liyana panjang lebar mengenai persediaan terakhirnya sebelum menjelang minggu pertama bulan Mei, waktu dia dijangkakan bakal melahirkan.

Mengenakan busana ala jubah moden rona lavender dan putih, Liyana tampil berseri bersama seorang lagi kakaknya, Adriana Jasmay yang dijangkakan bakal melahirkan kandungannya sebulan selepas Liyana. Dalam pada itu dia juga sempat bergurau mengenai jantina bayi yang dikandungkannya itu.

“Apa-apa pun, saya akan menjaga dia seperti seorang puteri. Sama macam ibu saya menjaga saya ketika kecil,"ucap Liyana sebagai tanda penghargaan yang tidak terhingga kepada ibunya yang sentiasa menjaga pelakon ini kemana sahaja dia pergi.

Liyana ditemui pada majlis doa selamat sempena  kelahiran anak sulungnya dan yang ketiga buat kakaknya di kediaman keluarga mereka di Kemensah Height.

Pada majlis doa selamat dan kesyukuran itu, kira-kira 200 tetamu telah hadir termasuklah rakan artis iaitu teman baik Liyana, pasangan Scha Al-Yahya dan Awal Ashaari, aktres Datin Ummi Aida dan adik Mya Sara.

Comments

  1. sooo comel si liyana nie..hehehe... suka tengok =)


    p/s: klik2 Colgate untuk Is =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers