Awal Ashaari Terpilih Muncul Dalam Program Masakan Terbaru AFC

Awal Ashaari Terpilih Muncul Dalam Program Masakan Terbaru AFC

Awal Ashaari Terpilih Muncul Dalam Program Masakan Terbaru AFC



Awal Ashaari telah dipilih untuk menyahut cabaran ini dengan mempelajari dan memasak serta menyediakan pelbagai hidangan dalam program masakan terbaru terbitan Asian Food Channel (AFC) , ‘How To Make It: Culinary Dreams’.

Program masakan terbaru terbitan Asian Food Channel (AFC) , ‘How To Make It: Culinary Dreams’ ini akan ditayangkan secara eksklusif di Asian Food Channel (saluran 703) pada hari inibermula jam 9.00 malam.

Menurut Awal, sebelum ini dia pernah menerima beberapa tawaran untuk program masakan namun tidak menarik minatnya sehinggalah dia dihubungi oleh pihak AFC.

“Saya dihubungi oleh wakil AFC dan diberitahu mengenai sebuah program masakan dan menyatakan minat untuk ambil saya sertai mereka.

“Apa yang membuatkan saya berasa teruja untuk menerima tawaran tersebut adalah kerana program ini dikhususkan kepada selebriti yang ingin menjalankan perniagaan makanan.

“Kebetulan pula saya pada masa itu memang sedang merancang untuk membuka sebuah kafe, jadi saya rasa tak rugi jika saya terima tawaran itu,” katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran program ‘How To Make It: Culinary Dreams’ bertempat di Kolej Universiti KDU, Petaling Jaya, tidak lama dulu.

Selain itu, pengacara dan pelakon ini juga memberitahu dia perlu menjalani kelas kulinari sepanjang enam minggu di Kolej Universiti KDU untuk program berkenaan.

“Untuk program ini saya kena hadir ke kelas sebagaimana pelajar-pelajar yang lain… Kelas pula dari pagi hingga malam tapi saya tak kisah kerana seronok.

“Walaupun kelas hanya enam minggu, namun banyak pengalaman dan ilmu yang saya dapat… Selain belajar mengenai masakan saya juga diajar tentang perkhidmatan dan pemasaran,”katanya kepada portal Murai.

‘How to Make It: Culinary Dreams’ yang diterbitkan oleh Scripps Networks Interactive dengan kerjasama Kolej Universiti KDU dan IMI University Centre. Jangan lupa saksikan secara eksklusif di Asian Food Channel (saluran 703) pada hari ini bermula jam 9.00 malam.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers