Che Ta Bagi Tempoh 14 Hari Kepada Pihak Yang Mempergunakannya

Che Ta Bagi Tempoh 14 Hari Kepada Pihak Yang Mempergunakannya

Che Ta Bagi Tempoh 14 Hari Kepada Pihak Yang Mempergunakannya


Che Ta atau Nama sebenarnya Rozita Che Wan akan mengeluarkan notis kepada pihak yang telah mengekaploitasi gambar dan namanya untuk mempromosi produk jualan mereka.

Notis itu akan dikeluarkan berikutan tiada tindakan yang dibuat oleh pihak berkenaan selepas dihubungi pihak pengurusan Che Ta iaitu Laugh Out Loud Entertaiment beberapa bulan lalu berhubung kes itu.

Ditemui ketika sidang media bagi mengeluarkan notis tuntutan berhubung perkara itu di sini sebentar tadi, Che Ta melahirkan rasa kesal dan sedih atas tindakan tidak bertanggungjawab pihak terbabit sehingga sanggup menggunakan nama serta gambarnya tanpa sebarang keizinan.

"Ini bukanlah kali pertama gambar dan nama saya digunakan oleh pihak tidak bertanggung jawab untuk mempromosikan produk mereka dan kali ini saya tidak boleh duduk diam lagi.

"Saya memberikan tempoh 14 hari selepas notis ini dikeluarkan supaya pihak berkenaan menurunkan dan membuang gambar serta nama saya dalam produk promosi mereka,"katanya kesal.

Gambar dan nama Rozita Che Wan telah digunakan tanpa izin atau tidak sah bagi produk kehamilan dan kecantikan yang dipromosikan menerusi saluran beberapa laman sosial.

Menurut Che Ta, dia tidak mahu namanya dikaitkan sama sekali dengan produk-produk berkenaan supaya pengguna tidak diperdaya oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Kerana kejadian itu juga, tawarannya untuk menjadi duta sebuah produk kecantikan lain telah ditolak dan oleh kerana itu cukup penting untuknya membersihkan namanya terlebih dahulu.

Sementara itu peguam Che Ta iaitu Ahmad Fuad Hasim dari Fuad Hasim & Co berkata, pihaknya akan mengeluarkan notis berkenaan dalam masa terdekat termasuk beberapa tuntutan lain kepada pihak-pihak berkenaan.

"Kami akan mengeluarkan notis terlebih dahulu supaya pihak terbabit membuat tindakan serta merta seperti yang diminta dan dalam tempoh 14 hari itu juga kami mahu mereka menyelesaikan tuntutan yang diminta.

"Tapi sekiranya selepas 14 hari tiada sebarang perubahan dibuat, maka pihak kami akan meneruskan dengan tindakan undang-undang,"katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers