Betty Banafe Pernah Tertekan Waktu Jaga Anak

Betty Banafe Pernah Tertekan Waktu Jaga Anak

Betty Banafe Pernah Tertekan Waktu Jaga Anak


Bergelar ibu sejak empat bulan lalu telah mengajar pelakon dan penyanyi Betty Banafe atau nama sebenarnya Betty Ibtisam Abu Bakar Benafe, 34, lebih memahami tanggungjawab dan pergorbanan seorang ibu.

Betty Banafe berkata, dia seronok dan teruja dengan kehadiran cahaya mata sulung, Julia Claire Dargus. Namun dia mengakui tugas sebagai ibu dan isteri bukan mudah.

Malah, Betty mendedahkan dia menangis bila agak tertekan memikirkan bagaimana hendak menjaga seorang bayi yang merupakan tugas yang begitu asing buat dirinya

"Alhamdulillah saya seronok jadi ibu dan isteri. Tapi saya akui memang bukan tugas yang mudah sebenarnya. Saya kagum dengan para ibu yang mempunyai anak ramai dan dalam masa sama mereka berkerjaya.

"Sejak empat bulan ini memang rutin harian saya banyak berubah. Kalau dulu bujang, senang. Hanya uruskan diri sendiri. Tapi sekarang ini keutamaan saya adalah keluarga dan anak.

Betty Banafe Pernah Tertekan Waktu Jaga Anak


"Pun begitu saya akui memang saya pada mulanya dia lahir ke dunia saya agak terkejut kerana walaupun smdalam usia sebegini patutnya saya sudah matang untuk menjaga bayi tapi sebenaenya tidak sebab saya sendiri tidak pernah menjaga anak kecil.

"Malah disebabkan agak stress pada mulanya memikirkan bagaimana saya hendak menjaganya saya kemudian telah mengalirkan air mata. Yelah ditambah pula saya seorang dan ketika itu pembantu rumah pula buat hal jadi semua saya belajar lakukan sendiri," katanya kepada murai.com.my

Ketiadaan pembantu rumah menyebabkan Betty terpaksa membawa Julia ke tempat bekerja iaitu setiap kali ke set mahupun ke lokasi penggambaran.

Betty Banafe Pernah Tertekan Waktu Jaga Anak


"Selepas lahirkan Julia, rezeki saya lebih banyak pada tawaran mengacara dan menyanyi. Sebenarnya sejak usia kandungan saya masuk tujuh bulan, saya ada mendapatkan pembantu rumah menerusi agen.

"Tetapi baru lebih kurang sebulan dia bekerja, tiba-tiba dia lari. Saya alami kerugian juga.

"Buat masa ni saya tidak mencari pembantu kerana walaupun saya beri komitmen pada kerja, tapi saya masih boleh uruskan anak dan keluarga.

"Setiap kali keluar bekerja, saya bawa sekali Julia ke set. Mujur pihak produksi memahami keadaan saya. Alhamdulillah Julia bayi yang baik dan tak banyak ragam, jadi tiada masalah besar untuk bawa dia sekali di lokasi. Kadang-kadang tu berjam-jam dia tunggu saya di set", katanya.

Dalam perkembangan lain, Betty akan menjalani penggambaran single keduanya berjudul Naluri, yang mana lagu tersebut telah pun menjadi lagu tema untuk telemovie berjudul Pelesit.

Selain tu dia kerap berulang-alik dari Kuala Lumpur ke Johor bagi menguruskan restorannya di sana.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers