Penerbit Akui Tak Jual Nama Pelakon Popular Untuk Perempuan Dalam Pasungan

Penerbit Akui Tak Jual Nama Pelakon Popular Untuk Perempuan Dalam Pasungan

Penerbit Akui Tak Jual Nama Pelakon Popular Untuk Perempuan Dalam Pasungan


Tidak seperti kebiasaan penerbit drama bersiri lain, Dato’ Rafiena tidak mementingkan nama atau populariti seseorang pelakon sebaliknya pelakon yang dipilih haruslah bersesuaian dengan watak dalam drama terbitan syarikatnya Darkwave Pictures.

Menerusi drama terbaru terbitannya Perempuan Dalam Pasungan, Rafiena berkata dia memlilih pelakon utamanya, Lia Natalia kerana merasakan pelakon baru itu punya bakat yang besar.

“Saya tahu dia pelakon baru tetapi dari apa yang saya lihat dia seorang pelakon yang punya bakat besar dan boleh digilap. Malah dia memberikan komitmen yang tinggi apabila sanggup melakukan apa sahaja demi menghidupkan wataknya.

“Pada saya, ada nama atau tidak itu bukan faktor penting buat sesebuah drama tetapi yang penting kualiti drama dan lakonannya,” katanya dalam sidang media Perempuan Dalam Pasungan di Hard Rock Café, kelmarin.

Pun begitu, Fariena sendiri merupakan salah seorang pelakon utama drama tersebut yang bergandingan dengan Dato’ Eizlan Yusof .

Rafiena bagaimana pun memberitahu dia pada awalnya enggan berlakon dalam drama drama terbitannya sendiri kerana bimbang tindakkannya itu akan disalah erti.

Bagaimanapun selepas diyakinkan oleh barisan panel skrip syarikatnya dia akhirnya bersetuju untuk memegang watak utama itu.

“Sebenarnya sebelum ini saya memang jarang berlakon dalam drama terbitan sendiri dan jika ada pun sekadar kemunculan istimewa atau watak sampingan kerana bimbang akan disalah erti.

“Tapi, saya juga sudah lama tidak berlakon dan boleh dikatakan drama terbaharu ini sebagai comeback saya juga lah,”jelasnya lagi.

Dalam perkembangan lain, Rafiena kini sedang menyiapkan hampir 10 judul drama dan bercadang untuk menerbitkan sebuah filem pada tahun ini.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers