Suami Tak Hadir, Cerai Taklik Noniswara Diteruskan

KUALA LUMPUR, 28 MEI 2013: Mahkamah Rendah Syariah di sini pada Selasa akan meneruskan perbicaraan kes penceraian secara taklik pelakon Noniswara yang ditetapkan pada 18 Jun depan jika suaminya, Datuk Rosman Ridzwan enggan tampil ke mahkamah.

Menurut laporan Mstar Online sebentar tadi, Peguam Syarie yang mewakili Noniswara, Datuk Amli Embong berkata, pihaknya akan menghantar notis saman penyampaian gantian kepada Rosman kerana gagal menyerahkan writ saman sebelum ini.

Malaysia, Hiburan, Artis Malaysia, Selebriti, Suami, Tak, Hadir, Cerai, Taklik, Noniswara, Diteruskan


Kes berkenaan di dengar di hadapan Hakim Syarie, Umamuddin Yunus di dalam kamar.

Tambah Amli, permohonan taklik itu dibuat selepas gagal mendapat kerjasama daripada Rosman selaku defendan bagi menyelesaikan kes penceraian itu secara baik.

Noniswara atau nama sebenarnya, Noniswara Baharuddin, 46, pada 18 April lalu menarik balik permohonan cerai secara baik dengan kebenaran mahkamah terhadap Rosman selepas gagal menyerahkan surat saman permohonan cerai yang difailkan sebelum ini.

Kemudian pada 9 Mei lalu pula, pelakon itu memfailkan permohonan cerai secara taklik mengikut Seksyen 50 Akta Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1984.

Nonis dan Rosman telah mendirikan rumah tangga pada 1 Ogos 2009.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers