RL7 Rehatkan Saiful Apek, Mr OS Pengganti

KUALA LUMPUR, 28 MEI 2013: Ketiadaan Saiful Apek sewaktu Gelanggang Raja Lawak 7 (RL7) minggu ketujuh pada Jumaat lalu terjawab apabila pihak Astro hari ini mengeluarkan kenyataan bahawa pelawak terkenal itu akan direhatkan bagi membolehkannya memberi tumpuan kepada kes perbicaraan dadah.

Menerui laporan akhbar Harian Metro hari ini, Saiful atau nama sebenarnya Mohd Saifulazam Mohamed Yusoff, 44, telah diperintahkan untuk membela diri terhadap pertuduhan memasukkan dadah kanabis ke dalam badan bersama tiga rakannya oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam, minggu lalu. Kesemua mereka akan membela diri di di Mahkamah Majistret Petaling Jaya bermula 15 hingga 18 Julai ini.

Malaysia, Hiburan, Artis Malaysia, Selebriti, RL7, Raja Lawak 7, rehatkan, Saiful Apek, Mr OS, Pengganti


Pengurus Kumpulan Saluran Premium Astro, Nizam Sani berkata, keputusan untuk merehatkan Saiful Apek dibuat bagi membolehkan pelawak terkenal itu memberi tumpuan kepada kes berkenaan. Apek merupakan salah seorang juri tetap yang bertindak selaku pengkritik dalam program RL7 bersama Dato` AC Mizal dan Isma Alif.

Sementara itu, Nizam Sani turut berkata pihak Astro tidak pernah menggantung atau menggam mana-mana pihak yang bekerjasama dengan mereka tanpa alasan kukuh.

"Kami sudah berbincang dengan Saiful dan kami ambil keputusan untuk merehatkannya daripada komitmen sebagai juri tetap Raja Lawak musim ini hingga kesnya selesai. Kami cukup profesional dan bertolak-ansur dalam hal sebegini," jelas Nizam Sani lagi.

Nizam turut berkata bagi menggantikan Apek, pihaknya telah mengambil keputusan untuk mengundang pelawak berpengalaman, Mr Os bagi menggantikan Apek sebagai juri tetap bermula dari minggu lalu.

Os akan menggantikan Apek sehingga kes itu selesai dan pemilihan Os dibuat berdasarkan pengalamannya yang sudah biasa dengan format Raja Lawak.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers