Nash Puas Hati Pembunuh Sosilawati Dihukum Gantung

Teks oleh Kheme Rosly
khemerosly@yahoo.com

KUALA LUMPUR, 28 MEI 2013: Sehubungan dengan kisah tragis yang meragut nyawa usahawan kosmetik ternama, Dato` Sosilawati Lawiya bersama 3 orang individu lain di Banting 3 tahun lalu, ianya telah mendapat pembelaan apabila penjenayah mendapat hukuman setimpal yang telah dijatuhkan Mahkamah Tinggi Shah Alam, minggu lalu.

Para penjenayah yang terdiri daripada bekas peguam N.Pathmanabhan dan tiga pekerja ladangnya telah dijatuhkan hukuman gantung sampai mati selepas didapati bersalah membunuh pemilik label kecantikan Nouvelle Visages tersebut dengan kejam dipercayai pada malam, 30 Ogos 2010.

Penyanyi daripada kumpulan Lefthanded, Nash atau Nasharuddin Elias yang pernah bergelar suami kepada tokoh korporat itu telah melahirkan rasa simpati, namun nyata berpuas hati dengan hukuman yang dijatuhkan kepada pesalah tersebut.

Malaysia, Hiburan, Artis Malaysia, Selebriti, Jenayah, Nash, Puas, Hati, Pembunuh, Sosilawati, Dihukum, Gantung


"Mengenai hukuman gantung yang dijatuhkan kepada pesalah itu ia memang wajar dan memberikan gambaran mengenai sistem keadilan negara yang telus. Saya sangat bersetuju dan berpuas hati apabila mendapat tahu mengenai keputusan akhir mengenai kes ini.

"Daripada mula ia berlaku, saya memang mengikuti kes yang saya sifatkan kejam dan tidak berperikemanusian. Saya juga turut simpati dengan kehilangan ini yang sudah pasti lebih perit dirasai anak-anaknya.

"Pernah menjadi suami kepada dia (Sosilawati) saya akui saya memang mengambil tahu mengenai tragedi yang kejam ini,"jawab Nash ketika ditemui media pada sidang akhbar showcase "One Nite Only" di Heritage Club, Hotel Royal Chulan, Kuala Lumpur, minggu lalu.

Walaupun tiada mempunyai zuriat bersama, Nash masih lagi berhubung dengan adik-beradik Sosilawati tetapi tidak dengan anak-anak tokoh korporat tersebut.

"Saya dengan adik beradik dia (Sosilawati) masih berhubung. Saya pernah pergi kerumah adiknya dan begitu juga mereka jika saya jemput ke kenduri di rumah saya mereka akan datang jika berkesempatan.

"Tetapi dengan anak-anaknya, saya tidak berhubung. Apabila saya dan Sosilawati tidak lagi bergelar suami isteri, saya tidak ada apa-apa hubungan dengan mereka lagi,"jawabnya ringkas.

Sosilawati dan Nash telah mendirikan rumah tangga pada 16 November 2006 sebelum keduanya memilih untuk membawa haluan sendiri selepas lebih kurang 3 tahun bersama iaitu pada 26 Mei 2009. Kes pembunuhan tokoh kosmetik tersebut telah menggemparkan negara setelah dipercayai dibunuh Lot 2001, Jalan Tanjong Layang, Tanjung Sepat di Banting antara pukul 8.30 malam dan 9.45 malam pada 30 Ogos 2010.

Dalam pada itu, Nash yang juga vokalis daripada kumpulan rock lagenda Lefthanded meluangkan masa ditemubual sebaik berakhirnya sidang akhbar One Nite Only iaitu persembahan eksklusif yang dijadualkan berlangsung pada pada 21 Jun depan di Heritage Club, Hotel Royale Chulan dengan harga tiket RM 85.

Para peminat tegar kumpulan serta penyanyi rock hebat ini bakal didendangkan dengan killer song yang terus kekal segar dalam ingatan peminat penyanyi yang pernah hits dengan lagu antaranya Pada Syurga Diwajahmu itu sekitar tahun 90'an.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers