1MDB: Arul akan dipanggil kali kedua oleh PAC

1MDB: Arul akan dipanggil kali kedua oleh PAC
Pelbagai soalan telah diajukan oleh PAC dan Arul Kanda telah memberi segala penjelasan yang diperlukan secara sebaiknya kepada badan itu namun tidak boleh mendedahkannya kepada umum.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) 1Malaysia Development Berhad (1MDB) Arul Kanda Kandasamy diumum akan dipanggil buat kali kedua untuk memberi penjelasan lanjut setelah baru sahaja selesai memberi keterangan pertamanya kepada Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) pada Selasa.

Bagaimanapun tarikh baru untuk beliau beri penjelasan kedua kepada PAC masih belum diputuskan.

“Saya diminta datang kembali untuk memberi penjelasan lanjut. Saya akan guna peluang tersebut sebaiknya. Tarikh belum ditentukan, saya akan tunggu surat daripada urusetia PAC,” katanya kepada pemberita selepas selesai memberi penjelasan kepada PAC di Parlimen.

Katanya, pelbagai soalan telah diajukan oleh PAC dan dia telah memberi segala penjelasan yang diperlukan secara sebaiknya kepada badan itu namun tidak boleh mendedahkannya kepada umum.
Keterangan yang diberikan itu berhubung skandal yang berlaku dalam syarikat pelaburan tempatan, 1MDB.

“Rata-rata soalan itu membabitkan maklumat mengenai operasi kami dalam 1MDB sejak ia ditubuh hingga sekarang. Tetapi maklumat yang dikongsi dalam sesi siasatan tidak boleh dibincangkan.

“Apa yang penting ialah kerjasama penuh telah diberikan kepada PAC,” katanya.

Pengerusi PAC, Datuk Hasan Arifin turut menyampaikan rasa puas hati beliau terhadap penjelasan yang dikongsi oleh Arul kepada pihaknya pada Selasa.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers