Penganjur Bersih 4.0 sedia diheret ke mahkamah

Penganjur Bersih 4.0 sedia diheret ke mahkamah
Bersih 2.0 tidak akan membayar bil sebaliknya menunggu notis tuntutan atau surat saman daripada DBKL dan sedia mencabarnya di mahkamah.

Gabungan Reformasi Pilihan Raya (Bersih 2.0) yang menganjurkan Bersih 4.0 bersedia diheret ke mahkamah berhubung pembayaran bil pembersihan berjumlah RM65,000.

Anggota Bersih 2.0, Mandeep Singh berkata, pihaknya menunggu notis tuntutan saman atau surat saman dari Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan sedia mencabarnya di mahkamah.

“Kita tetap akan teruskan dengan pendirian kita untuk tidak membayar bil pembersihan kepada DBKL.

“Kita juga akan tunggu sebarang notis atau surat saman daripada DBKL dan kami juga akan menjawabnya…. Kita sudah sedia dengan cabaran untuk membawa kes ini ke mahkamah,” katanya kepada FMT.

Setiausaha Bersih 2.0, Masjaliza Hamzah sebelum ini menjelaskan mereka tidak akan membayar kepada DBKL kerana bil yang dihantar tiada perincian jenis kerosakan dan kerja-kerja pembersihan yang telah dilakukan.

Membalas kenyataan Masjaliza itu, Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Loga Bala Mohan berkata, DBKL akan mengambil tindakan undang-undang kepada penganjur Bersih 4.0 sekiranya enggan membayar bil pembersihan itu.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers