Ali Tinju desak polis tangkap Tun M

Ali Tinju desak polis tangkap Tun M
Dia mendesak polis menangkap, menyiasat dan mendakwa Tun M kerana menghasut rakyat membenci dan menolak Najib Tun Razak.

Mohd Ali Baharom atau Ali Tinju mendesak pihak polis menangkap Tun Dr Mahathir Mohamad kerana menghasut rakyat supaya membenci Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Katanya, Dr Mahathir wajar ditangkap, disiasat dan didakwa kerana menghasut rakyat di Pekan supaya menolak Najib dalam satu forum di Ampang pada Sabtu lalu.

Dia juga mempersoalkan mengapa polis tidak mengambil tindakan terhadap Dr Mahathir yang secara jelas telah menuduh Najib sebagai pencuri.

“Tidak ada satu tindakan oleh pihak berkuasa untuk memangil dan menyiasat Tun M yang didakwa menghasut kerana dengan jelas Tun Mengatakan Najib mencuri,” katanya dalam sidang media pada Rabu.

Ali Tinju juga mendesak Dr Mahathir tampil memberi penjelasan berhubung dakwaan anak beliau memiliki kekayaan luar biasa hasil pengaruhnya sewaktu menjadi Perdana Menteri.

“Tun M harus beri penjelasan segera tentang hal ini. Banyak sidang media dah dibuat pelbagai pihak, namum Tun M masih berdiam diri,” katanya.

Katanya, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan pihak polis perlu menyiasat hasil kekayaan anak Dr Mahathir.

Dalam perkembangan lain, Ali Tinju mendesak Dr Mahathir bertanding di Pekan bagi membuktikan kejantanannya.

“Kalau Tun M anak jantan turunlah. Saya cabar Tun M bertanding di Parlimen Pekan,” katanya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers