Gerakan desak BN tubuh jawatankuasa siasat Tajuddin

Gerakan desak BN tubuh jawatankuasa siasat Tajuddin
Tindakan itu sebagai pengajaran kepada pemimpin BN lain supaya tidak mengeluarkan perkauman yang boleh menjejaskan keharmonian dan perpaduan rakyat.

Gerakan menggesa supaya Jawatankuasa Lembaga Disiplin Barisan Nasional (BN) ditubuhkan bagi menyiasat kenyataan yang dikeluarkan, Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman yang didakwa mahu melempang orang Cina.

Desakan itu dibuat, Ketua Pemuda Gerakan, Tan Keng Liang, supaya BN dapat mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap pemimpin parti komponen yang bersalah mengeluarkan kenyataan perkauman.

“Lebih baik tubuh Jawatankuasa Lembaga Disiplin untuk mengatasi isu sebegini (perkauman).
“Ini seharusnya diselesaikan di peringkat BN. Kepimpinan tertinggi kena kaji apa yang berlaku dan mengambil tindakan sewajarnya untuk menangani isu ini,” katanya kepada Free Malaysia Today (FMT).

Dia mendakwa kenyataan yang dibuat Tajuddin itu sekiranya benar, seolah-olah menunjukkan beliau mahu menjadi seperti hero.

“Dia seperti mahu menjadi hero sedangkan sebagai pemimpin BN, dia sememangnya tidak wajar mengeluarkan kenyataan sebegitu,” katanya.

Tajuddin enggan memohon maaf berhubung kenyataan itu kerana percaya beliau tidak melakukan aa-apa kesalahan.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers