Pahlawan Cina tidak akan mengalah dengan pahlawan Bugis

Pahlawan Cina tidak akan mengalah dengan pahlawan Bugis
Anina berharap Ling tidak akan membatalkan saman sekiranya Najib benar-benar bertindak mengheret beliau ke mahkamah

Pendirian dan tindakan bekas Presiden MCA, Tun Dr Ling Liong Sik, yang enggan memohon maaf serta bersedia berjumpa Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak di mahkamah digambarkan sebagai keberanian seorang pahlawan Cina.

Bekas ahli Wanita UMNO Cawangan Padang Mat Sirat, Anina Saadudin mengalu-alukan kenyataan Ling yang sedia berdepan dengan Perdana Menteri untuk menegakkan keadilan.

“Saya mengharapkan Tun Ling Liong Sik menjadi seorang pahlawan Cina sebagaimana Datuk Seri Najib menjadi seorang Pahlawan Bugis yang berani datang ke mahkamah untuk menegakkan keadilan bagi dirinya,” katanya kepada Free Malaysia Today (FMT).

Beliau juga berharap, Ling tidak akan membatalkan saman sekiranya Najib benar-benar bertindak mengheret beliau ke mahkamah.

“Saya yakin Datuk Seri Najib berhak menyaman Tun Ling Liong Sik. Saya juga mengharapkan agar Tun Ling Liong Sik tidak akan memohon pembatalan saman sekiranya DS Najib benar-benar menyaman beliau di mahkamah yang mulia nanti,” katanya.

Dalam kenyataannya Ainina yakin bahawa rakyat akan mendapat perlindungan dan keadilan di bawah sistem kehakiman negara ini berdasarkan peruntukan undang-undang yang ada.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers