Anthony Loke ‘manusia babi’ – Jamal

Anthony Loke ‘manusia babi’ – Jamal
Gelaran itu setelah video Anthony memanggil 'Melayu Celaka' tersebar di laman sosial.

Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunos menggelar Ahli Parlimen Seremban, Anthony Loke sebagai ‘manusia babi’.

Gelaran itu dibuat setelah video Anthony memanggil ‘Melayu Celaka’ tersebar di laman sosial.

“Saya sendiri mendengar rakaman video berkenaan dan saya juga melihat bahawa dia (Anthony Loke ) bercakap ‘Melayu Celaka. Sebagai seorang Ahli Parlimen, dia tidak sewajarnya mengeluarkan kenyataan sedemikian,” katanya.

Mengulas lanjut, Jamal menjelaskan bahawa beliau tidak pernah mengeluarkan kenyataan ‘Cina Babi’ sebaliknya ia hanyalah fitnah yang disebarkan di laman sosial.

“Sekarang ini, dia (Anthony Loke ) manusia babi,” katanya sewaktu ditemui pemberita di IPD Ampang Jaya, selepas selesai membuat laporan berdasarkan kepada kenyataan ‘Melayu Celaka’.
Anthony Loke dilaporkan telah menafikan bahawa beliau pernah menggunakan perkataan ‘Melayu Celaka’.

“Sudah tentu dia akan menafikan, pihak pembangkang akan menafikan apa yang sahaja yang mereka buat. Mereka sering main dari belakang dan mereka juga nafikan perkara itu.

Apabila diaju soalan oleh pemberita adakah Anthony Loke perlu meminta maaf, beliau menjelaskan bahawa perkara itu sudah terlambat kerana kerosakan telah berlaku.

“Dia sudah cakap ‘Melayu Celaka’. Kita akan ajar dia. Tunggu dan lihat. Kita akan ajar dia sehingga mulut dia jadi seperti babi,” jelasnya.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers