Isu Hina Anak: Black Hanifah Buat Laporan Polis

Isu Hina Anak: Black Hanifah Buat Laporan Polis


Sumber Berita Harian

KUALA LUMPUR, 10 APRIL 2015: Penyanyi Black atau nama sebenarnya Hanifah Md Hanafiah, 28, nekad untuk membuat laporan polis berhubung isu seorang penuntut sebuah universiti tempatan yang menghina anak sulungnya, Khaleef Dayan, di laman Instagram miliknya.

Menerusi laporan Berita Harian, Black berkata tindakan itu terpaksa diambil supaya peminat selepas ini tidak lagi sewenang-wenangnya mengutuk mana-mana artis di laman sosial.

Tambah penyanyi yang popular dengan lagu `Teman Pengganti` itu, perkara tersebut juga akan dibawa ke mahkamah selepas mendapat nasihat peguam.

Isu Hina Anak: Black Hanifah Buat Laporan Polis


Jelas Black, dia terpaksa membawa perkara ini ke tengah supaya rakan artis lain tidak mengalami nasib sama. Ini berikutan individu yang sama juga telah mengutuk anak pasangan pengacara, Awal Ashaari dan Scha Alyahya selepas mengutuk anaknya.

Jadi untuk itu, Black tidak mahu lagi melihat lebih ramai artis ataupun orang lain terkena. Tindakan membuat laporan polis ini diambilnya untuk mengajar masyarakat supaya mereka lebih berhati-hati apabila menulis sebarang komen.

Tambah Black, perkara terbabit akan dibawa ke mahkamah kerana dia dikritik masyarakat selepas membuat kenyataan berhubung perkara itu pada sebuah program hiburan, baru-baru ini.

Kritikan masyarakat itu membuat fikirannya terganggu dan dia juga telah terlepas sebuah tawaran gara-gara komen yang dibuatnya kedengaran agak kasar. Untuk itu, dia ingin mencari individu berkenaan sampai dapat dan meminta individu tersebut membuat permohonan maaf secara terbuka

Pada Mac lalu, Black yang ditemuramah program Melodi meluahkan kekecewaan apabila anaknya diberi gelaran tidak baik oleh seorang pengikut laman sosialnya sebaik saja beliau menunaikan janji menunjukkan wajah anak sulung selepas tamat tempoh berpantang isterinya, Naquia Yasirah Mohd Khairi, 29.

iskandarX: Tudia kerana mulut badan binasa, kerana menjadi keyboard Warrior yg celupar habis semua blogger dan fans terkena. Takpa lah Black saman ja yg celupaq tu bagi depa rasa sikit.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers