Irma Hasmie Terpaksa Lupakan Ketupat Dan Rendang Raya Ini

Irma Hasmie Terpaksa Lupakan Ketupat Dan Rendang Raya Ini


Irma Hasmie terpaksa lupakan Ketupat dan Rendang Raya ini kerana masih lagi berpantang setelah baru melahirkan puterinya Irma Nur Naylie Redza Syah Azmer.

KUALA LUMPUR, 29 JULAI 2014: Pelakon dan pengacara Assalamualaikum TV Al Hijrah, Irma Hasmie akui tahun ini beraya dalam keadaan pantang dan terpaksa melupakan makanan yang sedap di jamu semasa Hari Raya ini seperti ketupat, rendang, satay mahupun kuah kacang.

Irma Hasmie Terpaksa Lupakan Ketupat Dan Rendang Raya Ini


“Tahun ini beraya dalam keadaan pantang, jadi saya kena pantang makan, sedihlah sikit tapi saya rasa amat bersyukur dapat lahirkan puteri saya, Irma Nur Naylie Redza Syah Azmer selamat dalam keadaan sihat,” katanya ketika dihubungi Murai.

Menurutnya lagi, dia berpantang di rumah ibunya di Sungai Buloh dan dengan bantuan ibunya dapatlah mengurus dirinya dengan baik dari segi makanan dan urutan tradisional.

“Dulu masa lahirkan anak sulung beza sikit daripada anak kedua ini, Naylie tak banyak nangis dan sopan sikit, biasalah ‘baby boy’ lasak sikit,” seloroh Irma.

Dari segi persiapan menyambut hari lebaran, tidaklah terlalu beriya kerana semua persiapan telah dibuat pada awal bulan Ramadan. Hanya pada baju sahaja yang Irma beri tumpuan.

“Saya berterima kasih sangat kepada suami saya, yang banyak jaga saya terutama anak sulong, tak terkejar dibuatnya, kalau dalam keadaan sebegini memang peranan dia amat penting sekali.”

Selepas bersalin, Irma belum menerima kunjungan dari rakan-rakan artis dan beliau faham kesibukan masa dari segi jadual pengambaran dan sebagainya belum sempat mereka melawat  Naylie.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers