Usia Bukan Penghalang Bagi Hadee Lancar Album Rock

Usia Bukan Penghalang Bagi Hadee Lancar Album Rock

Usia Bukan Penghalang Bagi Hadee Lancar Album Rock


KUALA LUMPUR, 3 JUN 2014: Biarpun kini berusia 40 tahun, itu tidak menghalang bagi pendatang baru industri muzik tempatan Hadee atau nama sebenarnya Mohd Mahadi Ismail  melancarkan album `Selagi Ada`.

Walaupun industri muzik kini umpama ‘hidup segan mati tak mahu”, perkara itu tidak menghalang semangatnya untuk berkarya bagi  peminat muzik rock.

“Saya sedar tajuk album ini seperti lagu popular Ning Baizura, tetapi bagi saya tajuk lagu tidak penting, yang penting adalah melodinya,” ujar Hadee ketika  ditemui di majlis pelancaran album Hadee di Khadijah’s Kitchen, Jalan Genting Klang.

Menurutnya lagi, sebelum mempunyai album sendiri, dia aktif menyanyi di kelab malam dan pernah menuntut ilmu dengan komposer terkenal Rahim Othman.

“Banyak saya belajar dengan Rahim Othman, dahulunya saya kurang arif dengan nota muzik mahupun instrumen muzik, kerana terlalu minat dengan bidang ini saya dapat menguasainya,” katanya.

Album Hadee akan diedarkan oleh pihak Warner Music Malaysia sementara urusan promosi dan publisiti bakal dikendalikan oleh pihak Kit Entertainment.

Dia juga berharap agar produk pertamanya ini akan menerima respon yang baik serta dan memberangsangkan.

Diharap peminat-peminat di luar sana dapat menerima kehadirannya dalam industri hiburan.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers