Anak Bandi Amuk Miliki Ketumbuhan 9cm Di Bawah Peparu

Anak Bandi Amuk Miliki Ketumbuhan 9cm Di Bawah Peparu

Anak Bandi Amuk Miliki Ketumbuhan 9cm Di Bawah Peparu


JOHOR BAHRU, 4 JUN 2014: Setelah menjalani pemeriksaan CT Scan di Hospital Sultanah Aminah sejak 2 hari yang lalu, anak Bandi Amuk, Muhammad Saiful Affique didapati mempunyai ketumbuhan sepanjang 9cm dan selebar 15cm di bawah peparunya.

“Buat masa sekarang, anak saya telah dipindahkan ke Hospital Sultan Ismail untuk rawatan lanjut oleh doktor pakar di sana,” katanya kepada Murai.

Menurut Bandi Amuk lagi rawatan perubatan tradisional turut menjadi pilihan, bagi mengubati penyakit anaknya.

“Saya kasi anak saya minum ramuan air belalai gajah yang dikisar bersama epal hijau. Alhamdulilah kesakitan yang dialami berkurangan dan Saiful kini dapat tidur dengan selesa,” katanya.

Doktor juga menasihati beliau agar sampel tisu ketumbuhan itu diambil dan di buat ujian makmal.

Bagaimanapun, beliau dengan tegas tidak mahu melakukannya serta risau dengan risiko yang bakal di hadapi kelak.

“Saya tanya kepada doktor, tiada cara lain ke selain mengambil sampel tisunya, akhirnya doktor terpaksa akur dengan kemahuan saya dan membuat keputusan untuk mengambil  sampel darah sahaja.

"Namun, buat masa ini dia masih lagi ditempatkan di hospital untuk rawatan lebih lanjut. Saya pun tidak pasti dia akan keluar kerana dia bakal menjalani pembedahan," katanya.

Saiful akan menjalani pembedahan bagi membuang ketumbuhan itu dan ianya juga turut bergantung kepada laporan kesihatan yang dipantau oleh doktor pakar.

Kami dari Murai sentiasa mendoakan kesihatan anak tersayang Bandi Amuk sembuh seperti sedia kala serta mampu menjalani kehidupan yang lebih baik.


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers