Nyanyian Semula Rindu Serindu Rindunya Oleh Firman Jadi Fenomena

Nyanyian Semula Rindu Serindu Rindunya Oleh Firman Jadi Fenomena

Nyanyian Semula Rindu Serindu Rindunya Oleh Firman Jadi Fenomena


KL, 29 MEI 2014: Sebagai seorang peminat tegar dunia muzik dan kini bergelar bintang pujaan ramai, penyanyi daripada seberang, Firman Siagian, 36 bakal tampil dengan satu killer song yang pernah dipopularkan oleh band dari Malaysia iaitu Spoon, Rindu Serindu Rindunya.

Firman yang turut mengakui meminati Spoon ketika diawal kemunculan band tersebut memutuskan untuk menyanyikan semula lagu tersebut setelah mendapat persetujuan daripada Life Records di Malaysia.

“Sudah tentu saya gembira apabila tahu bahawa diberikan peluang ini. Hits dari Spoonn ini merupakan salah satu inspirasi buat saya walaupun cabaran lenggok bahasa Melayu sedikit sukar untuk dibiasakan. Tetapi saya akan  buat yang terbaik,”ucap Firman yang ditemui ketika sidang akhbar 'Exclusive Night With Firman In Kuala Lumpur' ,Isnin.

Dalam keterujaannya tampil dengan cover  version Rindu Serindu Rindunya, pelbagai reaksi telah diterima dan antara yang mendapat perhatian penyanyi tersebut dan syarikat rakamannya adalah

Penyanyi popular Indonesia Firman terkejut apabila beberapa pusat karaoke di negaranya telah memainkan single lagu baharu, tanpa mendapatkan kebenaran daripada pihak syarikat rakamannya One Stage.

"Tidak sangka mereka (pusat karaoke) memainkan lagu saya sedangkan klip videonya baru saja selesai disiap. Mereka menggunakan klip video saya yang lama menyiarkan lagu Rindu Serindu Rindunya.

“Difahamkan perkara in berlaku adalah kerana permintaan tinggi daripada pelanggan yang mahu menyanyikan lagu itu dalam versi  karaoke Dari sudut positif baguslah kerana setidak-tidaknya saya dan pengurusan tahu mengenai perkembangan positif dengan single terbaru saya ini.

"Namun bila hal yang mendatangkan keuntungan, tidak adil jika ada pihak yang menjana keuntungan atas hasil kerja orang lain lagi-lagi ia di bawah hak cipta pengurusan saya," katanya lagi.

Dalam pada itu Firman menyatakan perasaan gembira kepada penganjuran showcase solonya yang bakal berlangsung pada 31 Mei ini di Pacific Ballroom Hotel Seri Pacific, Kuala Lumpur, di sini bermula pada pukul 9 malam.

Kepada yang ingin menyertai, tiket berharga RM98, RM168 dan RM268 boleh dibeli di hotel tersebut atau menerusi talian 014-9994476 (June Leez).


Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers