Kenapa Aku Isterinya & Bukan Aku Seorang Mistress?

Kenapa Aku Isterinya & Bukan Aku Seorang Mistress?

Kenapa Aku Isterinya & Bukan Aku Seorang Mistress?


Jika sebelum ini pelakon drama bersiri Aku Isterinya, Anzalna Nasir telah menerangkan situasi diantaranya dan Izzue Islam ketika berada di lokasi penggambaran, mari kita dapatkan pula komen daripada pengarah, Fairuz Loy mengenai isu ini.

Pengarah yang telah mengadaptasi novel yang ditulis Acik Lana itu mengakui bahawa wujudnya konflik di antara dua pelakonnya itu namun bagi Fairuz, dia tidak layak untuk mengulas apa-apa mengenai hal tersebut kerana ia tidak mengganggu jadual kerja bagi drama tersebut.

“Tidak beberapa lama selepas bermula penggambaran, saya merasakan sesuatu lalu diberitahu oleh krew mengenai apa yang berlaku. Tetapi daripada pihak saya tidak wajar untuk memberikan sebarang kenyataan mengenai hal tersebut.

“Lagipun, selagi ia tidak memberikan sebarang kemudaratan kepada seluruh produksi kerana itu adalah isu peribadi masing-masing. Mereka juga sangat professional dan memberikan sepenuh komitmen bagi menjayakan drama ini,”tambah pengarah Fairuz Loy ketika ditemubual mengenai isu berbangkit ini.

Adaptasi novel yang sering menjadi taruhan syarikat produksi Global Station Sdn Bhd ini antara lainnya telah menukar tajuk bagi drama ini dan berbeza dengan tajuk novel iaitu Aku Bukan Mistress.

“Penggunaan bahasa Malaysia dan Inggeris pada judul novel berkenaan menjadi alasan utama mengapa ia tidak boleh digunakan kerana tidak mahu menggalakkan penggunaan bahasa ‘rojak’ dikalangan masyarakat negara ini.

“Sedikit sebanyak ia mungkin akan memberikan impak kepada penonton dikalangan pembaca novel tersebut tetapi ia adalah keputusan yang dibuat atasa garis panduan yang telah diberikan oleh pihak kementerian,”jelasnya mengenai penggunaan Aku Isterinya dan bukannya Aku Seorang Mistress seperti ditulis Acik Lana.

Drama 28 episod menggandingkan Izzue Islam dan Anzalna Nasir sebagai watak utama dan turut dijayakan oleh Syazwan Zulkifly, Shakilla Khoriri, Marissa Yasmin, Niniswara, Mardiana Alwi, Syatila Melvin dan Zaidi Omar.

Ia bakal menemui penonton menerusi slot Akasia di TV3 pada setiap hari Isnin hingga Jumaat, pukul 7 malam bermula 31 Mac ini.

Comments

Post a Comment

Follow My Twitter http://twitter.com/iskandarX @iskandarX
Follow My Facebook http://facebook.ocm/iskandarX
Follow My Blog http://feeds.feedburner.com/IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo
Follow Me on Google ++ https://plus.google.com/u/0/102871867053782912924
Jika Artikel ini Memuaskan Hati Anda, Sila Tulis Review Untuk Kami di: http://www.alexa.com/write/review/iskandarx.com.my

Please Use Proper Words To Comment. Do not put your site or any url link inside comment box please or I will remove the comment.


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers