Jikalau Kau Tahu Comeback Nita Hamzah Dalam Showbiz

Jikalau Kau Tahu Comeback Nita Hamzah Dalam Showbiz

Jikalau Kau Tahu Comeback Nita Hamzah Dalam Showbiz


Selepas lebih dua tahun memahirkan skil dalam aktiviti selam skuba di pulau Mabul dan Tioman sehingga memiliki lesen menyelam sebagai pembantu jurulatih menyelam, kini Naib Juara Malaysian Idol 2, Nita Hamzah sudah bertekad untuk membuat semula comeback dalam industri muzik tempatan.

"Untuk 2014 memang difokuskan kepada penghasilan single terbaru dan kini ia sudah memasuki proses akhir rakaman.Single yang berjudul Jikalau Kau Tahu itu telah dicipta oleh komposer Daly Filsuf.

"Saya kini bergerak secara sendiri namun dalam masa yang sama mencari syarikat rakaman yang mahu merealisasikan cita-cita saya untuk buat comeback.

"Terus-terang saya rasa berdebar-debar juga untuk buat semula come back. Tapi, saya rasa tahun ini saya memang sudah bersedia untuk melakukan secara all out.

"Saya juga tidak sabar-sabar nak perdengarkan single baru saya ini kepada peminat muzik tanah air. Lagipun ada yang bertanya bila saya nak menyanyi semula (sebagai penyanyi rakaman) dan muncul dengan lagu baru,” ucapnya yang pernah popular dengan lagu Berteman Sepi.

Mengulasn lanjut mengenai lagu Jikalau Kau Tahu, Nita Hamzah mengakui bahawa lagu itu memiliki melodi yang perlahan tetapi liriknya ditulis dengan baik.

"Saya tidak tahulah dengan orang lain. Tapi, saya memang amat mementingkan lirik dan saya akan menyanyikan sesebuah lagu itu jika liriknya bagus,"kata Nita lagi.

Dalam perkembangan lain, pemilik nama Norhanita Hamzah ini juga telah dipilih menjadi menjadi duta Save Our Rainforest Race 2014 bagi sebuah program amal sambil beriadah iaitu larian sejauh 10km di hutan simpan di Sungai Besi pada 29 Mac ini.

“Apabila pihak PEKA Malaysia memberitahu saya mengenai perkara ini saya terus bersetuju untuk turut serta dan gembira apabila mereka memilih saya bersama selebriti lain untuk menjadi duta bagi acara amal ini," kata Nita..

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers