Zalif Sidek Mahu Kuruskan Badan Untuk Watak Serius

Zalif Sidek Mahu Kuruskan Badan Untuk Watak Serius

Zalif Sidek Mahu Kuruskan Badan Untuk Watak Serius


Zalif Sidek akui kini dia sedang berusaha untuk menurunkan berat badannya untuk mempelbagaikan wataa dalam lakonan selain watak komedi.

Zalif Sidek berkata dia mahu kurus setelah merasakan dirinya lebih berkeyakinan tinggi dan mahu mengembangkan karier seninya dengan pelbagai watak.

“Pada tahun 2014 ini saya kalau boleh hendak beralih angin dari watak komedi kepada watak serius.  Saya tidak mahu lagi duduk dalam satu watak sahaja. Namun untuk menjadikan ia satu kenyataan saya rasa saya perlukan kuruskan badan.

“Pada saya dalam industri ini jika artis itu kurus dan ditambah lagi dengan pakej bakat yang bagus pasti akan ada banyak peluang diberikan dalam industri ini. Sebagai contoh penyanyi, Aizat Amdan yang kini kurus dan semakin popular.

“Jadi, sekarang ini saya sedang berusaha untuk menguruskan badan saya. Saya kini sudah truun ke 85 kilogram daripada 96 kilogram tapi masih belum cukup kerana saya rasa saya mahu turun lagi kepada 70 kilogram,” katanya kepada murai.com.my

Zalif ditemui di Majlis Prebiu Filem Lu, Gua Bro terbitan Metrowelath (MIG). Filem arahan Ismail Bob Hashim itu turut dibintangi oleh Epy Kodiang, Nina Iskandar dan ramai lagi.

Mencuba pelbagai cara yang sihat untuk menurunkan berat badannya, Zalif berkata selain diet pemakakan sihat dia juga bersenam dan ke gim.

“Saya sekarang kurangkan makan nasi kerana ianya boleh melemahkan badan dan banyak makan sayur- sayuran.  Selain itu, saya juga ke gym bersama rakan-rakan yang mendorong,” jelasnya lagi.

Lu, Gua Bro filem komedi yang akan menemui penonton di panggung seluruh Malaysia pada 27 Mac ini.

iskandarX: Bukan pasal nak watak jea, tapi kesihatan tu yang lebih penting.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers