Kajol Tak Diundang Ke Tayangan Perdana Jab Tak Hai Jaan

MUMBAI, 27 NOV 2012: Filem Son Of Sardaar yang diterbitkan oleh aktor Ajay Devgan telah pun ditayangkan pada perayaan Diwali di India pada 13 November lalu. Walaupun ulasan yang diberikan terhadap filem ini tidak berapa bagus, namun filem ini tetap berjaya mencatatkan kutipan pecah panggung di setiap panggung.

Namun, sebelum ia ditayangkan, Son Or Sardar terpaksa bertarung dengan filem terakhir mendiang Yash Chopra, Jab Tak Hai Jaan untuk mendapatkan ruang tayang yang lebih, apatah lagi filem tersebut turut ditayangkan pada tarikh yang sama di pawagam.

"Persaingan ini sangat memenatkan. Tidak ada sesiapa yang sukakan kontroversi. Malah, ianya juga membuatkan sering tidak tidur dengan lenanya. Tetapi apa yang dilakukan harus dilakukan. Seperti apa yang pernahs aya sentuh sebelum ini, walaupun kita kekurangan pawagam tetapi kita tidak boleh kekurangan penonton," kata Ajay Devgan memperkatakan tentang notis yang difailkan syarikat produksinya terhadap Yash Raj Film (YRF)

Kajol Tak Diundang Ke Tayangan Perdana Jab Tak Hai Jaan


Dalam notis tersebut, pihak Ajay Devgan telah mendakwa bahawa YRF telah memonopoli pasaran filem dan telah meletakkan tekanan kepada pengedar untuk memilih menayangkan Jab Tak Hai Jaan berbanding Son Of Sardar.

Mengenai pendapat yang mengatakan bahawa dia patut menghormati Yash Chopra yang baru saja meninggal dunia dengan mengubah tarikh tayangannya, namun Ajay berkata, dia mempunyai sebab untuk tidak berbuat demikian.

"Sama seperti orang lain, saya sangat menghormati Yashji (Yash Chopra). Rasa hormat saya pada beliau bukan sedikit. Tetapi, dalam perniagaan, saya tidak boleh membunuh diri saya sendiri.

"Saya telah pun memberi pilihan kepada industri yang mana di dalam perniagaan anda harus memberi ruang buat saya iaitu dengan memberi tempoh masa selama 2 minggu. Biar masing-masing diberi pilihan untuk menayangkan filem ini secara serentak pada tempoh ini.

"Jika di dalam tempoh masa ini, ramai orang di dalam industri yang mengubah fikiran tentang hal ini, saya juga bersedia untuk berhadapan dengannya. Kalau semua orang menolak, tiada siapa yang boleh melakukan apa-apa," katanya lagi.

Ditanya apakah dengan memfailkan kes ini, ianya dapat membantu penayangan Son Of Sardar, Ajay Devgan dengan pantas menjawab, sudah tentu.

"Sebelum failkan kes ini, kita cuma memperolehi tidak sampai 1000 skrin. Tapi, disebabkan tekanan yang diterima terhadap pihak yang satu lagi, kami memperolehi tambahan sebanyak 400-500 skrin," katanya,

Mengulas mengenai ketiadaan Kajol di tayangan perdana Jab Tak Hai Jaan, Ajay berkata: "Kajol tidak diundang untuk menghadiri tayangan perdana tersebut dan saya rasa ini adalah satu perkara yang remeh-temeh.

"Ia juga sekarang tidak langsung memperlihatkan sikap remeh-temeh pihak tertentu," katanya.

Ditanyakan apakah dia tidak kisah andai digandingkan bersama dalam filem yang dibintangi Kajol dengan Shah Rukh Khan, Ajay Devgan membalas, dia tidak kisah langsung tentang hal itu.

"Apa yang penting adalah bahawa skripnya disukaoi oleh kami bertiga dan kami mempunyai watak yang kukuk untuk menjayakan filem ini nanti," katanya lagi.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers