Prince William: Isteri Saya, Kate Sudah Beransur Pulih

LONDON, 6 DIS 2012: Prince William memberitahu bahawa isterinya, Kate Middleton yang telah pun disahkan hamil sudah beransur pulih selepas 2 hari mendapat rawatan berikutan sejenis penyakit morning sickness yang dihidapinya.

Sejak isterinya disahkan hamil selepas pengumuman dibuat pada Isnin lalu, William dan Kate tidak hendati-henti mendapat ucapan tahniah daripada seluruh pelusuk dunia.

Namun pada waktu yang sama William juga sentiasa berada di sisi Kate. Duke dan Duchess of Cambridge yang sama-sama berusia 30 tahun ini sedang menunggu kelahiran anak pertama mereka yang juga merupakan pewaris takhta kepada keluarga diRaja Britain.

Prince William: Isteri Saya, Kate Sudah Beransur Pulih


"Keadaan The Duchess of Cambridge kini semakin baik. Dia dengan Duke gembira dan bersyukur dengan pelbagai ucapan yang diterima," kata jurucakap pasangan ini di ibu pejabat St James' Palace.

Menurut jurucakap terbabit lagi, Kate akan terus ditempatkan di Hospital King Edward VII di tengah kawasan London untuk meneruskan rawatan bagi penyakit hyperemesis gravidarum yang dihidapinya iaitu sejenis penyakit yang berkaitan dengan morning sickness dan hanya dihidapi 1 daripada 200 wanita yang hamil sahaja.

Bayi yang berada di dalam kandungan itu bakal menjadi pewaris ketiga empayar Queen Elizabeth, tidak kira sama ada jantinanya lelaki atau perempuan dan ianya telah dipersetujui dalam perjanjian bersejarah di antara 16 Negara Kommanwel pada tahun lalu.

William adalah pwaris kedua empayar diRaja itu selepas Putera Charles. Dia telah menziarahi isterinya di hospital pada tengaahri Isnin yang lalu dan mengjabiskan masa selama 6 jam bersamanya pada hari berikutnya (Selasa).

Wah mendapat ucapan tahniah pun boleh sampai jatuh sakit nie, memang hebat sungguh menjadi puteri nie kan?

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers