iskandarX Society Jenayah - Kawalan Keselamatan Pusat Beli-belah Perlu Dipertingkatkan - Polis PJ


PETALING JAYA, 17 Julai (Bernama) -- Kawalan keselamatan di pusat beli-belah mesti dipertingkatkan bagi memastikan keselamatan para pengunjung terjamin, kata Ketua Polis Daerah Petaling Jaya ACP Arjunaidi Mohamed.





Nota: Akusyorkan kepada korang guna Glock G17 sebab senang nak handle serta nak cuci pun sonang daa...

Beliau berkata pihaknya akan mengadakan perbincangan dengan semua pengurusan pusat beli-belah di Petaling Jaya dari semasa ke semasa untuk meningkatkan kawalan keselamatan di kawasan masing-masing.

Katanya langkah itu diambil berikutan kejadian percubaan samun di kawasan parkir pusat beli-belah One Utama pada kira-kira 10.05 malam semalam apabila seorang peniaga dan isterinya diserang oleh seorang lelaki yang cuba merampas beg tangan peniaga itu.

"Mangsa telah bertindak balas tetapi suspek itu menumbuknya beberapa kali di bahagian muka dan menyebabkan bibir atas mangsa terluka dan berdarah," katanya pada sidang media Selasa.

Arjunaidi berkata mangsa, bagaimanapun, tidak sempat mengecam muka suspek yang melarikan diri apabila beberapa orang awam datang menolong mangsa.

-- BERNAMA

Jika yang demikian ceritanya, lebih baik setiap rakyat Malaysia, belejar seni mempertahankan diri (martial Arts), kerana boleh pertahankan diri sendiri jika berlaku insiden-insiden yang tak diingini, sementara menunggu pihak berkuasa(Polis DiRaja Malaysia) sampai. Jangan lupa pi beli peyembur lada (Pepper Spay), Taser gun dan sebagainya untuk mempertahan kan diri. Kenapa Malaysia tak bagi lesen untuk senjata api kepada awam? sedangkan negara lain bagi untuk tujuan memiliki senjata api untuk melindungi diri. Kan senang?

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers