Tak hirau arahan polis, ibu ditahan gara-gara bawa anak ke taman permainan ketika penularan wabak Covid-19 #PKP #COVID19 #ramadankareem #Ramadhan #RamadanMubarak

SEORANG ibu ditangkap polis kerana membawa anak-anaknya ke taman permainan yang ditutup berikutan penularan wabak Covid-19.
Gara-gara membawa anak-anak ke taman permainan ketika penularan wabak Covid-19, seorang ibu ditahan polis.

SEORANG ibu ditangkap polis kerana membawa anak-anaknya ke taman permainan yang ditutup berikutan penularan wabak Covid-19.

Sara Brady, 40, didakwa melanggar perintah yang dikeluarkan kerana 'menceroboh' taman permainan yang ditutup di Meridian, Idaho pada Selasa.

Menerusi video yang tular, kelihatan Brady diiring keluar dari taman tersebut oleh beberapa anggota polis di hadapan anak-anaknya dan para ibu bapa yang lain.

Polis mendakwa wanita itu enggan meninggalkan taman permainan tersebut walaupun berkali-kali diarahkan berbuat demikian, sebelum tangkapan dibuat terhadapnya.

Wanita itu mendakwa polis bersikap tidak adil apabila hanya menyasarkan dirinya.

Namun difahamkan bahawa tindakan penahanan itu susulan Brady berkumpul bersama para penjaga lain untuk mengadakan protes bersama kumpulan anti-vaksin.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers