Laluan alternatif KL-Bentong dibuka

Laluan alternatif KL-Bentong dibuka
Ia membabitkan Jalan Persekutuan lama, dibuka dari jam 7 pagi hingga ke 6 petang dan hanya kepada kenderaan ringan

Laluan alternatif yang menghubungkan Kuala Lumpur dengan Bentong dibuka pada jam 11 pagi Jumaat.

Dalam kenyataannya, Jabatan Kerja Raya Malaysia (JKR) memaklumkan, ia hanya dibuka pada waktu siang sahaja iaitu daripada jam 7 pagi hingga 6 petang.

“Laluan alternatif akan mula dibuka mulai jam 11 pagi pada 13 November 2015 (Jumaat) iaitu daripada Bentong ke Kuala Lumpur dengan menggunakan jalan lama Persekutuan FT068 (KL-Bentong) di mana kenderaan daripada Plaza Tol Bentong perlu melalui jalan Persekutuan FT068 ini untuk menuju ke Kuala Lumpur.

“Kenderaan dari Kuala Lumpur pula perlu melalui jalan Gombak menuju ke jalan Bentong lama (FT068),” petik kenyataan itu.

Bagaimanapun kebenaran itu hanya membabitkan kenderaan ringan dan bagi kenderaan berat ia perlu melalui laluan alternatif yang lain.

Menurut JKR, laluan alternatif utama yang boleh digunakan bagi kedua-dua belah arah iaitu dari KL-Karak-Kuantan dan sebaliknya adalah melalui dua pilihan iaitu Pelangai(FT09)-Batu Kikir (FT09)- Seremban (FT51)- Kuala Lumpur.

“Manakala pilihan kedua ialah Pelangai (FT09)- Simpang Pertang (FT086) – Kuala Klawang (FT086)- Seremban (FT51) – Kuala Lumpur,” katanya.

Ia juga mengingatkan pengguna jalan FT068 untuk mematuhi papan tanda keselamatan dan berhati-hati dilaluan yang diselaputi lumpur yang berkemungkinan licin disebabkan musim hujan.

Comments


Recent Posts Widget



Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Followers